تازه های سایت

کد مطلب: 25181
21. دى 1394 - 9:13
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند گفت: مجتمع آبرسانی گاماسیاب تاکنون 36 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که برای افتتاح آن به 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، آیت شیراوند اظهار کرد: بهره‌برداری از پروژه مجتمع آب‌رسانی گاماسیاب فواید بسیاری برای شهرستان نهاوند در پی خواهد شد و در شرایط فعلی بحران آب، می‌تواند باعث صرفه‌جویی در برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی شود.

وی گفت: مجتمع آب‌رسانی گاماسیاب یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آب‌رسانی در شهرستان نهاوند است که برای آن ردیف اعتباری در نظر گرفته شده است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند تصریح کرد: تعداد مشترکین و جمعیتی که زیر پوشش مجتمع گاماسیاب است نسبت به سایر مجتمع‌های دیگر شهرستان بیشتر است.

وی ادامه داد: سیاست اداره آبفار مبنی بر استفاده از رواناب‌ها برای تأمین آب اهالی روستاها، این مجتمع را به مهم‌ترین پروژه‌ آب‌رسانی در شهرستان نهاوند تبدیل کرده است.

شیراوند کاهش هزینه‎های تولید آب، کاهش هدررفت آب و بحث مدیریت متمرکز در مصرف را از فواید ایجاد این پروژه عنوان کرد و افزود: با توجه به پراکندگی روستاها در نهاوند و با توجه به اینکه حوزه کاری آبفار از لحاظ جغرافیایی، گسترده است اگر بتوانم از طریق مجتمع آب‌رسانی گاماسیاب این حوزه‌ها را متمرکز کنیم در کاهش هزینه‌های تولید آب و مدیریت مصرف گام مهمی خواهیم برداشت.

وی گفت: مجتمع آب‌رسانی گاماسیاب تاکنون 36 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که برای افتتاح آن به 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند بیان کرد: در صورت تأمین اعتبار و ایجاد شرایط کاری، تا دو سال آینده طی دو تا سه فاز شاهد راه‌اندازی این مجتمع خواهیم بود.

وی با بیان اینکه پروژه آب‌رسانی گاماسیاب آب شرب 19 روستا را تأمین خواهد کرد و حدود 14 حلقه چاه از مدار خارج خواهد شد، در ادامه به سایر پروژه‌های آب‌رسانی شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هشت پروژه آب‌رسانی در شهرستان نهاوند در دست اقدام است.

شیراوند افزود: این پروژه‌های آب‌رسانی شامل مجتمع آب‌رسانی گاماسیاب، مجتمع آب‌رسانی زرین باغ، مجتمع آب‌رسانی شهرک، مجتمع آب‌رسانی فارسبان، مجتمع آب‌رسانی عبدالملکی، مجتمع آب‌رسانی چناری ـ توانه، مجتمع آب‌رسانی کرک علیا و مجتمع آب‌رسانی دهقان‌آباد است.

وی ادامه داد: از این هشت مجتمع تاکنون سه مجتمع به بهره‌برداری رسیده و سه مجتمع دیگر نیز در دست اقدام است، تعدادی از این مجتمع‌ها مثل مجتمع گاماسیاب در حال توسعه است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند بیان کرد: سفره‌های آب زیرزمینی در حوزه رودخانه گاماسیاب کاهش داشته که مجبور شدیم 14 حلقه چاه را از مدار خارج و برای تأمین آب اهالی روستاهای این حوزه‌ها از آب گاماسیاب استفاده کنیم.

وی در ادامه به مشکل مجتمع آب‌رسانی شهرک اشاره کرد و گفت: به خاطر معارضات اجتماعی روند کار این پروژه کند پیش می‌رود در صورتی که یکی از اهداف این مجتمع احداث خطوط انتقال و استفاده از منابع روستاهای هم‌جوار برای تأمین آب است اما همکاری اهالی در این زمینه کم است.

شیراوند افزود: می‌طلبد مسئولان با اداره آبفار همکاری کنند تا مناسبات اجتماعی بین اهالی روان‌تر شود و احداث خطوط انتقال و تقسیمات اراضی صورت گیرد.

وی به تعداد روستاهای بحرانی اشاره کرد و افزود: در شهرستان نهاوند بیش از 10 روستای بحران آب وجود دارد که اگر منابع زیرزمینی کاهش پیدا کنند بر تعداد روستاهای حوزه بحران آب افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما