تازه های سایت

کد مطلب: 25142
15. دى 1394 - 11:24
هیئت اجرایی انتخابات شهرستان نهاوند صلاحیت همه 29 داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان نهاوند را تأیید کرد.

به گزارش سایت گرو، در آخرین جلسه هیئت اجرایی انتخابات شهرستان نهاوند صلاحیت 29 داوطلب نمایندگی انتخابات در شهرستان نهاوند تأییدشده است.

بنا بر اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور هیئت اجرایی باید در یک مهلت قانونی 10 روزه نظر خود را در مورد صلاحیت کاندیداهای انتخابات اعلام کند؛ و نتیجه به کاندیداهای رد صلاحیت شده اعلام شود تا در صورت داشتن اعتراض در مهلت قانونی 4 روزه با مراجعه به دفاتر هیئت نظارت نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض کنند.

 در مرحله بعدی روند بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات، هیئت نظارت هم در مهلت قانونی صلاحیت کاندیداها را بررسی می‌کند و به کاندیداهای رد صلاحیت شده نیز فرصت شکایت و اعتراض داده می‌شود.

داوطلبان نمایندگی مجلس که بر اساس نظر هیئت‌های اجرائی حوزه‌های انتخابیه تائید صلاحیت نشده‌اند، به استناد تبصره ماده ۵۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌توانند از تاریخ ابلاغ فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه‌های انتخابیه حداکثر ظرف مدت چهار روز از تاریخ ۱۶ دی ۱۳۹۴ لغایت ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۴ از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۶ به دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان‌ها مراجعه و پس از دریافت فرم، شکایت خود را تنظیم و پس از تحویل رسید دریافت نمایند.

در شهرستان نهاوند 29 کاندیدا برای انتخابات امسال ثبت‌نام کرده‌اند که شامل 25 مرد و 4 زن می‌باشد که نسبت به دوره گذشته 61 درصد افزایش داشته است.

همچنین بر اساس اعلام رئیس ستاد انتخابات استان همدان از مجموع ۲۹۷ داوطلب نمایندگی در استان همدان برای حضور در دهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی 6 نفر از داوطلبان انصراف داده و صلاحیت چهار نفر نیز تأیید نشده است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما