تازه های سایت

کد مطلب: 25077
8. دى 1394 - 17:01
سرپرست شهرداری نهاوند از نصب تمثال مبارک 7 شهید گروه انقلابی ابوذر در ورودی شهرستان نهاوند خبر داد.

عباس حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، گفت: شهدا حق بزگی بر گردن همه ما دارند و وظیفه ما ادامه دادن راه شهدای عزیز است و این کمترین کاری است که ما در قبال رشادت‌های شهدا انجام می‌دهیم.

وی اظهار کرد: شهرداری نهاوند باهدف زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه از سال گذشته نسبت به نصب تمثال مبارک 850 شهید سرافراز شهرستان نهاوند در میادین و بلوارهای سطح شهر اقدام کرده است.

سرپرست شهرداری نهاوند افزود: بعد از تصویب طرح نصب تمثال شهدا در میادین و بلوارها در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در اولین مرحله تمثال مبارک 126 شهید پاسدار در بلوار روبروی سپاه شهرستان نهاوند نصب شد تا خدمت کوچکی به خانواده معظم شهدای گران‌قدر نهاوند باشد.

وی بیان داشت: در فاز بعدی نصب تمثال مبارک شهدا در بلوارهای سطح شهر تصویر شهدای روحانی شهرستان نهاوند در بلوار ورودی میدان امام خمینی (ره) نصب شد تا فضای معنوی شهرستان به عطر شهدا معطر شود.

حسنوند گفت: در چند روز اخیر نیز تمثال مبارک 7 شهید گروه انقلابی ابوذر نهاوند که در سال 1352 توسط رژیم ستم‌شاهی به شهادت رسیدند در میدان 15 خرداد که وردی شهرستان نهاوند است نصب شد.

وی اظهار کرد: با همکاری مجموعه شورای شهر و شهرداری به ترتیب تمثال مبارک 850 شهید شهرستان نهاوند در بلوارها و میادین سرتاسر شهرستان نهاوند نصب می‌شود.

گروه انقلابی ابوذر نهاوند در آبان ماه 1351 توسط 6 نفر از جوانان مذهبی این شهرستان بهنام‌های عبدالله خدا رحمی، روح‌الله سیف، ماشاءالله سیف، ولی‌الله سیف، حجت‌الله عبدلی و بهمن منشط باهدف مبارزه با فساد رژیم ستم‌شاهی تشکیل شد و تحت نظر معلم انقلابی و معنوی این گروه شهید حاج محمد طالبیان فعالیت کرد.

گروه ابوذر در تیرماه 1352 پس از دستگیری و تحمل شکنجه‌های فراوان و گذراندن چندین جلسه محاکمه در سحرگاه روز 30 بهمن 1352 مظلومانه در میدان چیتگر تهران در مقابل گلوله‌ها قرار گرفتند و تکبیرگویان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما