تازه های سایت

کد مطلب: 25074
8. دى 1394 - 16:52
بر اساس قانون جدید آمریکا، جان کری مسئول اجرای اقدامات براندازی در ایران انتخاب شده بود؛ این در حالی است که آمریکا در قطعنامه های متعددی موظف شده است که هیچ دخالتی در امور ایران نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که طی هفته های گذشته آمریکا دو اقدام ضد ایرانی محدودیت ویزای مسافران به ایران و همچنین برداشت غیر قانونی غرامت از اموال بلوکه شده ایران را انجام داده و برجام را نقض کرده بود، روز گذشته اخباری منتشر شد که نشان می داد آمریکا بودجه ای برای ایجاد نا اکمنی در ایران و براندازی مصوب کرده است.

بر اساس قانون جدید آمریکا، جان کری مسئول اجرای اقدامات براندازی در ایران انتخاب شده بود؛ این در حالی است که آمریکا در قطعنامه های متعددی موظف شده است که هیچ دخالتی در امور ایران نداشته باشد.

مبلغ بودجه اختصاص داده شده برای این برنامه براندازی نرم در بند 7041  مشخص نشده و ظاهرا محرمانه و شناور است اما در بند 7032 همین قانون، که به «تعریف مفهومی» و «تعیین رقم بودجه» مربوط به «برنامه‌های دموکراسی» می‌پردازد، مبلغ این پروژه به صورت کلی بالغ بر دو میلیارد و 308 میلیون دلار ذکر شده که به جز ایران، چند کشور دیگر از جمله روسیه نیز در آن قرار دارند. نامی از کشورهایی چون عربستان سعودی در برنامه‌های دموکراسی دیده نمی شود.

 

نقوی حسینی: نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور در خصوص نقض برجام توسط آمریکا/ مصوبات اخیر آمریکا نقض صریح بند‌های برجام است

در همن راستا سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن انتقاد از رفتار های آمریکا در قالب دوستی با ایران گفت: آمریکایی‌ها 35 سال است که با استفاده از ابزارهای گوناگون مثل حمله نظامی، کودتا، فتنه، انقلاب‌های رنگی، مذاکره و برجام به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی افزود: بعضی در داخل کشور در خواب غفلت هستند و سرشان را مثل کبک در برف کرده‌اند و نمی‌خواهند قبول کنند که آمریکایی‌ها دولت عهدشکنی هستند و به عهد خودشان وفا نمی‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید به اینکه آمریکا هیچ‌گاه استراتژی براندازی نظام جمهوری اسلامی را کنار نخواهد گذاشت عنوان کرد: امروز و بعد از توافق هسته‌ای، آمریکایی‌ها خیالشان از موضوع هسته‌ای ایران راحت شده و به دنبال اجرای سایر برنامه‌های خودشان برعلیه کشور ما هستند.

نقوی حسینی با اشاره به مصوبات اخیر کنگره آمریکا اظهارداشت: دولت باید با چشم باز با استراتژی براندازی نرم آمریکا برخورد کند و آن را باور داشته باشد تا به خواب غفلت نرود و بتواند موضع صحیحی در مقابل عهدشکنی‌های آمریکا بگیرد.

وی گفت: مصوبات اخیر آمریکا نقض صریح بند‌های برجام است و باید اجرای برجام متوقف شود، ولی متاسفانه دولت نه‌تنها برجام را اجرا می‌کند بلکه بند‌هایی را اجرایی ‌می‌کند که یک طرفه است و درصورت بدعهدی آمریکایی‌ها ضررهای جبران ناپذیری متوجه کشور ما می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه مسئله نقض برجام توسط آمریکا و لزوم توقف اجرای برجام، در کمیسیون امنیت ملی مطرح شده و نمایندگان طی نامه‌ای این موضوع را به رئیس جمهور یادآوری کرده‌اند اظهار داشت: پاسخ‌های دولت‌مردان دولت یازدهم، پاسخ‌‌های انفعالی است و هیچ‌کدام از آن‌ها پاسخی قاطع به سوالات نمایندگان نمی‌دهند و با پاسخ‌هایی در لفافه اصطلاحات دیپلماتیک بی‌مصرف مطرح می‌‌شود که این‌ها شان دولت جمهوری اسلامی نیست.

 

جوکار: آمریکا سال‌هاست جنگ علیه ایران را آغاز کرده است/ سکوت دولت جایز نیست

محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در خصوص تصویب بودجه آمریکا برای براندازی در ایران گفت: پیشنهاد آمریکایی‌ها در برجام برای ایران این بوده که ایران باتوجه به سیاست‌های آمریکا در منطقه عمل کند و منظور آمریکا از تعامل در واقع یک تعامل یک‌طرفه است که او دستور بدهد و بقیه گوش کنند.

وی افزود: آمریکا، بودجه‌ای را که همیشه برای تهدید نرم علیه ما داشت را امسال هم تصویب کرده و این نشان از سلطه‌گری و زیاده خواهی آمریکایی‌ها دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها نمی‌توانند با انقلاب اسلامی کنار بیایند اظهار داشت: آمریکا سال‌هاست جنگ علیه ایران شروع کرده و به هر طریقی می‌خواهد به کشور ما ضربه بزند.

جوکار با تاکید بر اینکه دشمنی آمریکایی‌ها تمام شدنی نیست عنوان کرد: اینکه برخی فکر کنند می‌توانند با آمریکایی‌ها تعامل کنند این تفکر غلط است چرا که تعامل با آمریکایی‌ها در واقع نوکری آن‌ها است.

وی گفت: سکوت دولت در مسائل این‌چنینی جایز نیست و با توجه به اقداماتی که آمریکایی‌ها در روزهای اخیر انجام داده‌اند به نظر می‌رسد که اگر دستگاه دیپلماسی ما با این موضوع برخورد نکند و مطالبه‌گری آمریکایی‌ها از ایران بیشتر خواهد شد.

 

یک کارشناس مسائل هسته‌ای :اقدامات خصمانه کنگره آمریکا علیه ایران تحت فشار لابی صهیونیستی صورت می‌گیرد/ زمان واکنش ایران فرارسیده/ دستگاه دیپلماسی باید تصمیمات جدیدی اتخاذ کند

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل سیاست خارجی هم با بیان اینکه آمریکا با مصوب کردن بودجه برای براندازی نرم جمهوری اسلامی، برای سومین بار در هفته‌های اخیر برجام را نقض کرده است اظهار داشت: مصوبه جدید آمریکا در خصوص تحمیل یک جنگ نرم علیه ایران می‌تواند در چارچوب سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ملت ایران تلقی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه الان زمان اجرای برجام فرارسیده، کنگره آمریکا تحت فشار لابی صهیونیستی یک‌سری اقدامات خصمانه‌ای را علیه ایران تصویب کرده است که این امر با روح توافقات ایران و 1+5 مغایرت دارد و نشان از آن دارد که آمریکا تحت هیچ‌شرایطی نمی‌تواند شریک قابل اطمینانی برای ایران باشد.

کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به اینکه زمان واکنش ایران نسبت به اقدامات آمریکا فرارسیده است گفت: آمریکایی‌ها در طول 60 سال گذشته جنایات بسیاری برعلیه جمهوری اسلامی ایران مرتکب شدند و دستگاه دستگاه دیپلماسی باید تصمیمات جدیدی نسبت به اقدامات آمریکا اتخاذ کند.

 هانی زاده با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی ایران سیاست‌های منفعلانه‌ای دارد افزود: متاسفانه وزارت خارجه در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها سکوت کرده و اگر این روند ادامه پیدا کند آمریکایی‌ها سیاست‌های خصمانه‌ خودشان برعلیه ایران را گسترش خواهند داد.

 

نایئب رئیس کمیسیون امنیت ملی :آمریکا تابحال هیچ غلطی نکرده و از این به بعد هم هیچ غلطی نمی تواند بکند/ نمایندگان مجلس برای مقابله با مصوبات کنگره آمریکا طرح های خوبی را به هیئت رئیسه ارائه کرده اند

منصور حقیقت‌پور نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم با اشاره به مصوبات اخیر کنگره آمریکا برعلیه کشورمان گفت: تصور ما این است که آمریکایی‌ها به این زودی‌ها دست از خشونت و دشمنی با ایران برنخواهند داشت و ما تا وقتی که این اشرار بر آمریکا حاکم باشند، تصور خوشبینانه‌ای برای توسعه روابط با آمریکا نداریم.

وی افزود: ما از اول انقلاب تاکنون نبرد همه‌ جانبه‌ای را با آمریکا شروع کرده‌ایم و دشمنی آمریکایی‌ها با ایران مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه مربوط به روزی‌های ابتدایی شکل‌گیری انقلاب اسلامی است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: کنگره آمریکا تاکنون بودجه‌های زیادی را برای مبارزه با ایران تصویب کرده است اما هیچ غلطی نکرده و همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند،-بعد از این هم- آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

حقیقت‌پور با بیان اینکه ایستادگی ملت آمریکایی ها را عصبانی کرده اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب دیگر زمان بزن و دررو تمام شده و هراقدامی که آمریکا علیه ایران انجام بدهد پاسخی متقابل از مردم ایران خواهد گرفت و نمایندگان مجلس برای مقابله با مصوبات کنگره آمریکا طرح های خوبی را به هیئت رئیسه ارائه کرده اند.

 
عوض‌حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم گفت: مصوبات اخیر کنگره آمریکا اعلام جنگ رسمی برعلیه نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: جنگ دونوع است، یکی جنگ نرم و دیگری جنگ سخت، وقتی که آمریکایی‌ها برای جنگ نرم بودجه و مسئول تعیین می‌کنند معنا و مفهوم آن این است که با ایران وارد جنگ شده‌اند و این نقض برجام که هیچ، نقض همه‌ی مقررات بین المللی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: وزارت امور خارجه باید ضمن اینکه دقت لازم را برای ادامه برجام به عمل بیاورد، باید به سازمان‌ها و مجامع بین المللی  که می‌توانند در این راستا به ایران کمک کنند شکایت کند.

حیدرپور با بیان اینکه امروز نوبت ایران است تا افشاگری کند و ملل جهان را بیدار کند عنوان کرد: سکوت در این زمینه جایز نیست و وزارت خارجه باید هرچه سریعتر نسبت به عهدشکنی‌های آمریکایی‌ها واکنش نشان دهد.

وی افزود: مصوبه آمریکا در خصوص جنگ نرم در اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی مطرح خواهد شد و پس از آن کل نمایندگان مجلس برای رسیدگی به این موضوع بسیج خواهند شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما