تازه های سایت

کد مطلب: 24920
17. آذر 1394 - 2:41
ده گروه دانشجویی دانشگاه شریف در اعتراض به شیوه ی مدیریت برنامه ی روز دانشجو در دانشگاه شریف که با حضور رئیس جمهور همراه است، بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش سایت گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ۱۰ گروه دانشجویی دانشگاه شریف در اعتراض به شیوه ی مدیریت برنامه ی روز دانشجو در دانشگاه شریف که با حضور رئیس جمهور همراه است، بیانیه ای صادر کردند.

بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پس از مدت‌ها انتظار، دانشگاه شریف در روز دانشجوی امسال میزبان رئیس‌جمهور خواهد بود. اما روند مدیریت این مراسم، شیوه دعوت از مهمانان و تمهیدات در نظر گرفته‌شده یک پرسش اساسی برای دانشجویان دانشگاه شریف ایجاد کرده است: رئیس‌جمهور میهمان شریف است یا شریف مهمان رئیس‌جمهور؟؟

آنچه دانشجویان دانشگاه شریف را رنجانده، شیوه تعیین سهمیه برای مهمانان مراسم روز دانشجو است. درحالی‌که دانشگاه شریف میزبان این مراسم است، چیزی کمتر از سی درصد ظرفیت سالن به دانشجویان شریفی اختصاص یافته که این یعنی عملاً حدود دو درصد از جمعیت دانشجویی شریف می‌توانند در مراسم حاضر باشند. دانشجویان معتقدند با این سهمیه‌بندی، چه لزومی به برگزاری مراسم در دانشگاه شریف است؟ و چرا باید دانشجویان شریف در دانشگاه خودشان هم اقلیت باشند؟؟

اما مشکل بعدی این است که همین سهمیه‌ی اندک به نحو نامطلوبی میان دانشجویان توزیع شده است. بسیاری از دانشجویان فعال و پرانرژی که پای ثابت برنامه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانشگاه هستند؛ از این سهمیه محروم شده‌اند و از طرف دیگر بخش قابل‌توجهی از سهمیه به کسانی تعلق گرفته که معمولاً از فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانشگاه دور هستند. این موضوع باعث خواهد شد تا تصویری کاملاً غیرواقعی و گلخانه‌ای از دانشگاه در رسانه‌ها و پیش چشم رئیس‌جمهور منعکس شود. درواقع جای بدنه‌ی دانشجویان در مراسم روز دانشجو خالی است.

بااین‌همه، ما حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه شریف را به فال نیک گرفته و امیدواریم این حضور سرآغاز نگاهی واقع‌بینانه و اصولی به دانشگاه از جانب دولت باشد. به امید آنکه همه‌ی دانشجویان به دیدارهای بعدی با رئیس‌جمهور دعوت شوند!

و من الله التوفیق

بسیج دانشجویی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل

هیئت الزهراء (سلام الله علیها)

هیئت متوسلین به چهارده معصوم خوابگاه طرشت ۳

کانون فرهنگی خوابگاه شهید احمدی روشن

گروه مهدویت میثاق

کنگره‌ی شهدا

انجمن علمی دوستداران محیط زیست

انجمن علمی نخبگان

دبیر کانون هنرهای تجسمی

انتهای پیام/

دیدگاه شما