تازه های سایت

کد مطلب: 24806
5. آذر 1394 - 8:19
سفر سنایی سفیر ایران در روسیه به همراه نیکبخت استاندار همدان به نهاوند حواشی جالب و قابل‌تأملی در پی داشت.

به گزارش سایت گرو، کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند این بار با حضور میهمانان ویژه‌ای برگزار شد که مهم‌ترین انها مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه و نماینده سابق مردم نهاوند در مجلس و محمدناصر نیکبخت استاندار استان همدان بودند.

هرچند که طبق اعلام قبلی این نشست قرار بود ساعت 10 صبح شروع شود ولی این ساعت اندکی از 11 گذشته بود که تازه جلسه شروع شد.

حضور افراد متفرقه که جز شورای برنامه‌ریزی نهاوند و جز سرمایه‌داران و تولیدکنندگان نهاوند نبودند نیز در این مراسم زیاد بود.

قبل از شروع نشست و در زمان حضور سنایی در ورودی فرمانداری نهاوند عده‌ای از مردم جلوی وی را گرفتند و در مورد مسائل مختلف و مشکلات خود با وی صحبت کردند و از سنایی درخواست کمک کردند.

نماینده سابق مردم نهاوند در مجلس در هنگام سخنرانی خود از همه فرمانداران قبلی نهاوند که با وی کارکردند تشکر کرد و اعلام کرد تا زمان برگزاری انتخابات پروژه‌های نهاوند را پیگیری خواهم کرد و این آخرین سفر من در سال جاری به نهاوند است.

جمعی از تاکسی‌داران نهاوند نیز در جلوی فرمانداری نهاوند حضور داشتند و با نصب بنری از استاندار و فرماندار درخواست کردند به مشکلات این قشر توجه کنند.

سنایی گفت: نه بنایی بر حضور در انتخابات دارم و نه از کسی حمایت می‌کنم و نگاه خاصی به انتخابات ندارم ولی امیدوارم بعد از انتخابات فضایی ایجاد شود تا بازهم بتوانم در خدمت مردم نهاوند باشم.

وی در مورد حضور هیئتی تجاری از یکی از استان‌های روسیه که سال گذشته به استان همدان و شهر نهاوند سفر کردند گفت: آنچه من و استاندار باید انجام دهیم انجام داده‌ایم ولی متأسفانه از این فرصت استفاده نشد و پیگیری خاصی صورت نگرفت.

در بخشی از این نشست استاندار همدان در مورد نپرداختن مبلغ 300 میلیون تومانی اداره راه و شهرسازی به شهرداری نهاوند بابت تعریض خیابان دخانیات به‌صورت تلفنی با رودباری مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان صحبت کرد و قرار شد تا این پول تا هفته آینده به‌حساب شهرداری نهاوند ریخته شود.

نیکبخت هنگامی‌که در حال بررسی مصوبه احداث کتابخانه استاندارد با همکاری آموزش‌وپرورش و شهرداری بود؛ به‌طعنه گفت: شورای شهر و شهرداری نهاوند مدتی است که گرفتار مسائل خیلی مهم‌تر و عمده‌تر در سطح ملی بودند. (منظور استاندار مشکلات شورا با شهردار نهاوند و استعفای او بود).

استاندار همدان در ادامه با گلایه از اینکه خود مجموعه مدیریت شهرستان نهاوند نیز باید برای حل مشکلات و رفع تعارضات بین ادارات شهرستان تلاش کند گفت: خود مسئولان اول کار و تلاش کنند و درصورتی‌که مشکل حل نشد به استانداری و بنده اعلام کنند نه اینکه مصوبه‌ای را رها کنیم و بعداً به استانداری اعلام کنیم که این را بررسی کنید.

محمدناصر نیکبخت گفت: در همه موارد و موضوعات مهم از سنایی کمک گرفته است و وی نیز کمک کرده است و فقط در تنها موردی که سنایی به بنده مشاوره و نظر ندادند تغییر آقای عبدالملکی فرماندار سابق نهاوند بود که اصلاً دخالتی نداشتند.

وی افزود: بنده در صداقت، خدمت و وفاداری عبدالملکی فرماندار سابق نهاوند هیچ شکی ندارم والان ایشان درجایی خدمت می‌کنند که بازو و چشم استاندار است.

استاندار همدان عنوان کرد: برای اینکه بحث تملک ساختمان دخانیات نهاوند جهت احداث میدان مرکزی به سرانجام برسد پیگیری‌های زیادی شده است و طبق قولی که به مدیرعامل دخانیات داده‌ام تا دو ماه آینده باید شهرداری نهاوند پول این زمین را به‌حساب دخانیات واریز کند.

وی در مورد اینکه چرا شهرداری نهاوند تابه‌حال این پول را واریز نکرده است گفت: حتماً شهرداری و شورای شهر کارهای مهمی در دستش بوده و امور مهمی بوده که مشغول شده بودند و کارهای واجب‌تری داشتند و گرفتار بودند.

نیکبخت که نسبتاً عصبانی به نظر می‌رسید ادامه داد: چرا باید این‌طور شود این نهاوند طلسم شده است مگر می‌شود که در یک دوره شورا 8 شهردار عوض شود و بعدازآن هم 10 یا 12 نفری که به‌عنوان شهردار آمدند یعنی یکی از انها شهردار خوبی نبود که او را حفظ کنیم و بیشتر به این شهر آسیب نرسد.

وی گفت: برای اجرای میدان مرکزی نهاوند من هم مبلغ 500 میلیون تومان در دو مرحله امسال و سال آینده به خاطر مردم نهاوند اختصاص می‌دهم و امیدوارم که شهرداری ظرف یک ماه آینده پول دخانیات را پرداخت کند.

بعد از کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند مسئولان بازدید از دانشکده پیراپزشکی نهاوند داشتند و سپس برای محل احداث میدان مرکزی نهاوند در محل ساختمان سابق شرکت دخانیات را کلنگ زدند که در این مراسم امام‌جمعه شهرستان نهاوند که به دلیل سفر به همدان در کمیته برنامه‌ریزی حضور نداشت به استاندار و سفیر ایران پیوست و کلنگ احداث این میدان را به زمین زد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

قطار نهاوند_سد گرین_بیمارستان186تخت خوابی_بنیاد بتن ایران_دانشگاه نهاوند...و همچنین تبدیل نهاوند به شهر توریست پذیر_ایجاد منطقه 2شهرداری_پروژه بام نهاوند_تعریض و مبلمان شهری_زیبا سازی دریاچه ورودخانه نصب المان ها و مشاهیر نهاوند.

دیدگاه شما