تازه های سایت

کد مطلب: 24780
2. آذر 1394 - 13:31
پس از اصرار شورای شهر نهاوند به تغییر ،یک ماه است که نهاوندی‌ها شهردار ندارند.

به گزارش سایت گرو به نقل از روزنامه همدان پیام، یک ماه از استعفای شاهین فرجی‌فر، شهردار سابق نهاوند و معرفی حسنوند، معاون شهرداری به عنوان سرپرست این شهرداری گذشته، اما هنوز گزینه شورای شهری‌ها مشخص نشده است.
هر چند هنوز جوهر استعفای فرجی‌فر روی کاغذ نیامده بود که شورا، گزینه‌اش را انتخاب کرده بود، اما شاهین کلانتری یک هفته پس از معرفی در همان گام نخست رد و مورد تأیید قرار نگرفت.
یک ماهی است که شهرداری نهاوند با سرپرستی اداره می‌شود؛ هر چند باز هم گمانه‌زنی‌ شورایی‌ها ادامه دارد. کم‌وبیش صداهایی از میان خودِ شورا هم برای معرفی این گزینه شنیده می‌شود و گویا برخی اعضا چنانکه پیش از این در زمان فرجی‌فر عنوان می‌شد بر سرآنند که یکی از اعضای این شورا را به عنوان گزینه نهایی معرفی کنند.
گیتی سالاری، عضو شورای شهر دوم نهاوند که در زمان خودش به دلایلی که خودش آن را زیاده‌خواهی‌ها و خودکامگی برخی اعضای شورای وقت خوانده، از عضویت در آن شورا انصراف داده بود، در واکنش به استعفای فرجی‌فر و حاشیه‌های شورای چهارم گفته بود: گویا شورا نمی‌خواهد دست از این حاشیه‌سازی‌ها و اختلافات بردارد.
سالاری این حاشیه‌ها را مشکل اصلی شورا برای شهر دانسته بود که ریشه دیرینه‌ای دارد.
اما با این حال هم خودِ شورای چهارمی‌ها می‌گویند ما از دوره‌های قبل شورا عملکرد بهتری داشته‌ایم؛ اما ناظران می‌گویند که این شورا هم فرصت‌‌سوزی داشت هم حاشیه، زيرا به گفته خودِ اعضای شورا، اگر به برنامه‌ریزی‌ها عمل می‌شد، اینک، شهر در موقعیت و اوضاع بهتری قرار داشت.
در هر حال عمر و فرصت چندانی از خدمت شورای چهارم شهر باقی نمانده است؛ فرصتی که شورا باید خودش را برای مردم و جلب اعتمادی که نیازمند و وعده داده است، اثبات کند.
 شهردار نهاوند تا 2 ماه آینده معرفی می‌شود
سخنگوی شورای شهر نهاوند از انتخاب و معرفی شهردار و تعیین‌ تکلیف آن تا نهایتاً 2 ماه آینده خبر داده است.
كامران زنگنه با بیان اینکه دنبال گزینه‌ای هستیم که موقعیت اقتصادی این شهرداری را با توجه به درآمد اندک آن تقویت بخشد و دنبال راهکار اساسی برای خروج از این رکود مالی باشد، گفت: ملاک اصلی ما برای انتخاب گزینه شهرداری، بهبود وضعیت مالی و اقتصادی شهرداری نهاوند است؛ زيرا با این اوضاع ساخت‌وساز، وضعیت مالی خوبی را در شهرداری شاهد نیستیم. اگر استاندار که در گذشته هم حمایت کرده است به همراه و مسئولان حمایتشان را داشته باشند، در نخستين فرصت گزینه نهایی را معرفی خواهیم کرد.
 فرصتِ فرصت‌سوزی نداریم
سخنگوی شورای شهر در بازدید از غرفه همدان‌پیام در نمایشگاه مطبوعات کشور به خبرنگار ما با توجه به فرصت اندک باقی‌مانده از عمر خدمت شورای شهر در دوره چهارم، گفت: همه دوستان به شدت دنبال یک گزینه که بتواند همه شاخص‌های یک شهردار خوب را داشته باشد و مطمئن باشیم که این 2 سال باقی‌مانده از عمر خدمت شورا، اعتماد مردم را جلب کنیم، هستند. آنچه این میان مورد نظر است اینکه، فرصت‌سوزی نمی‌شود کرد و برای آن وقتی هم نداریم.
 نداشتن درآمد پایدار مهمترین مشکل
به گفته وی، گزینه‌های مختلفی هست، اما از همه مهمتر اين است که گزینه نهایی امتحان پس داده و با تجربه باشد و بتواند در بحث درآمد پایدار و درآمدزایی که مشکل اصلی و فعلی این شهرداری است، کمک کار باشد. در هر حال گزینه‌ها بسیارند، اما هنوز به اجماع برای یک گزینه نهایی نرسیده‌ایم و از طرفی برخی دوستان هم گزینه‌هایی دارند که هنوز اعلام نکرده‌اند.
 ملاک توانمندی و اثبات است
از جمله ملاک‌های مورد نظر شورا هم برای گزینه شهرداری نهاوند، توانمندی وی است و اینکه بومی و یا بتواند در نهاوند سکونت بگیرد و البته در شرایطی بالاتر از توانمندی شهرداری نهاوند باشد و این توانمندی را هم به اثبات برساند.
 حال تعامل شورای شهری‌ها
وی در خصوص اینکه آیا میان شورا تعامل برقرار شد و در معرفی گزینه تعامل دارند؟ گفت: دوستان موافق یا مخالف استیضاح شهردار همه دغدغه شهر را دارند. شهردار سابق هم داراي ضعف‌هایی بود، اما بهتر از دوره‌های قبل شورا بوده است، خوب کار کرد و مردم رضایتمندی داشته‌اند. اما مشکل ما رسیدن به بن‌بست اقتصادی و درآمدزایی ضعیف شهرداری و خروجی بیشتر از ورودی بود.
 اجازه تصمیم به سیاسیون نمی‌دهیم
سخنگوی شورای شهر در خصوص اینکه شنیده می‌شود برخی از کاندیداهای احتمالی و سیاسیون در معرفی گزینه‌های شهرداری به شورا دخیل هستند هم اظهار كرد: کسانی که دغدغه شهر را دارند گاهاً کسانی را به عنوان گزینه پیشنهادی معرفی می‌کنند اما در نهایت نظر و تصمیم اصلی از آن شوراست.
کاندیداهای احتمالی در این انتخاب‌ها دخیل نبوده و نه آنها به خودشان می‌بینند، باشند و نه اعضای شورا این شرایط را باز خواهند گذاشت. هر حرکتی که شورا انجام می‌دهد برای ایجاد تحول و روند بهتری برای توسعه نهاوند بوده و هست.
 چرا کلانتری تأیید نشد؟
زنگنه درباره گزینه شورای شهر برای شهرداری نهاوند که همان ابتدا با مخالفت استانداری مواجه شد هم پاسخی نداشت.
 وی گفت: کلانتری را نمی‌دانم چرا، اما استانداری تأیید نکرد؛ زيرا از نظر ما گزینه مورد قبولی بود و روی کاغذ هم پاسخش به خواسته‌های شورا مورد قبول بود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما