تازه های سایت

کد مطلب: 24755
28. آبان 1394 - 9:16
با حضور مسئولان جشن کتاب در شهرستان نهاوند برگزار شد و از کتاب یکی از نویسندگان و شاعران نهاوند رونمایی شد.

به گزارش سایت گرو، به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب جشن کتاب در کانون شهید باهنر نهاوند برگزار شد و از فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی در شهرستان نهاوند تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم کریم حمیدوند فرماندار نهاوند گفت: اگر فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه نهادینه شود جامعه ازلحاظ فکری و اجتماعی در سطح بهتری قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: هفته کتاب و کتاب‌خوانی فرصت بسیار خوبی است تا با برنامه‌های فرهنگی در این زمینه مردم را به خواندن کتاب ترغیب کرد، بنابراین باید از همه ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده شود.

فرماندار نهاوند افزود: شهرستان نهاوند با داشتن چندین کتابخانه خوب و همچنین بهره‌مندی بعضی از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از کتابخانه بستر مناسبی برای ترویج کتاب‌خوانی در جامعه را فراهم کرده است.

وی گفت: باید هم ازنظر کمی و هم محتوایی و با برگزاری نمایشگاه مختلف و با ارائه تخفیف‌های مناسب در طول سال مردم را به مطالعه تشویق کنیم.

در ادامه این مراسم با اهدای هدایایی از چندین نفر از فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی در نهاوند تجلیل شد و از کتاب " مردی در انتظار خویش " نوشته اسدالله حیدری از نویسندگان و شاعران نام‌آشنای نهاوند رونمایی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در ادامه مراسم گفت: امسال با همکاری اداره کتابخانه‌های شهرستان نهاوند برنامه‌های بسیار خوب و متنوعی در شهرستان نهاوند اجرا شد.

مصباح اظهار کرد: در این هفته نمایشگاه بزرگ کتاب با بیش از 16 هزار جلد کتاب و تخفیف ویژه برپا شد و علاقه‌مندان بسیاری از کتاب‌های این نمایشگاه استفاده کردند.

وی افزود: در نمایشگاه کتاب امسال آثاری با موضوعات تاریخی پزشکی، دینی، فرهنگی و اجتماعی منتشر شد و با هماهنگی با مدارس و دانشگاه‌ها استقبال مناسبی از نمایشگاه به عمل آمد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند اظهار کرد: نمایشگاه امسال که کتب خود را با 20 درصد تخفیف ارائه می‌کند از 24 آبان به مدت سه هفته در دو نوبت صبح و بعدازظهر پذیرای علاقه‌مندان به کتاب است.

وی در پایان گفت: برگزاری عصر شعر و جلسات نقد کتاب‌های گوناگون، برپایی نمایشگاه‌های مختلف با موضوع کتاب و برگزاری نشست‌هایی با موضوع مطالعه ازجمله برنامه‌های این اداره در این هفته است.

میلاد امینیان رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان نهاوند نیز به‌عنوان آخرین سخنران این مراسم گفت: امسال با تلاش جمعی فعالان عرصه کتاب برنامه‌های بسیار خوب و متفاوتی در شهرستان نهاوند برگزار شد.

وی اظهار کرد: در این هفته علاوه بر تقدیر و تجلیل از فعالان کتاب‌خوانی شهرستان نهاوند چندین نشست نقد کتاب برگزار شد که نقد کتاب مثل یک رویا و کتاب مادر شهادت فرزندت مبارک با حضور اعضای انجمن‌های ادبی شهرستان نهاوند ازجمله این نشست‌ها بود.

امینیان در پایان گفت: برنامه‌های امسال اداره کتابخانه‌های شهرستان نهاوند باهدف دوستی بین نسل کتاب‌خوان و کتاب و ایجاد انگیزه عمومی برای رونق فضای مطالعه در کشور اجرا شد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما