تازه های سایت

کد مطلب: 24740
25. آبان 1394 - 11:55
شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهاوند با حاشیه‌هایی مانند ترک جلسه به نشانه اعتراض و عدم حضور یکی از روسای دانشگاه‌ها در این جلسه همراه بود.

به گزارش سایت گرو، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهاوند در محل فرمانداری این شهرستان و به ریاست سید رضا سلامتی معاون فرماندار برگزار شد.

در این جلسه معاون فرماندار نهاوند گفت: مبارزه با مواد مخدر باید به‌عنوان یک وجدان و خواست عمومی تبدیل شود و همه دستگاه‌های اجرایی و مرتبط هماهنگ با یکدیگر درصدد ریشه‌کنی این پدیده شوم برآیند.

وی اظهار کرد: مصرف مواد مخدر یک موضوع جهانی است و دست‌های شوم و برنامه‌ریزی‌های آگاهانه‌ای درزمینه ضربه زدن به جوانان این مرزوبوم انجام‌شده است.

سلامتی افزود: در سطح دنیا برنامه‌های مختلفی با استفاده از ماهواره‌ها و ابزارهای جدید ارتباطی اجرا می‌شود تا مصرف مواد مخدر و فحشا را در جامعه ترویج دهند که در مقابل این طراحی‌ها باید آگاه و هوشیار باشیم.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های مرتبط با موضوع مواد مخدر باید با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند و نباید با این پدیده به‌صورت احساسی برخورد شود.

معاون فرماندار نهاوند گفت: استفاده از مواد مخدر در جامعه وجود دارد و خطر مهمی است ولی کسانی هم که می‌گویند اقدامات انجام شده توسط دستگاه ها تأثیر نداشته است، اشتباه می‌کنند چون اگر تأثیر نداشت حتماً وضع اعتیاد از این هم بدتر میشد.

وی افزود: همه دستگاه‌های مرتبط در حال تلاش برای کنترل اعتیاد هستند که البته نباید به گزارش‌های جلسات اکتفا کنیم بلکه باید بکوشیم تا این مطالب مطرح‌شده را عملی کنیم.

**** در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام گودرز سیفی رئیس مجمع خیرین ازدواج نهاوند پس از خواندن مطالبی در مورد یکی از فیلم‌های سینمایی مرتبط با مواد مخدر که اوج بدبختی یک خانواده را در مبارزه با پدیده اعتیاد نشان می‌داد، به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد.

وی پس از خواندن مطلب خود گفت: بنده عذرخواهی می‌کنم ولی یارای حضور در جلسات شعارگونه را ندارم و باید به عمق فاجعه مواد مخدر در نهاوند دقت بیشتری شود.

**** این تنها حاشیه شورای مبارزه با مواد مخدر در نهاوند نبود و هنگامی‌که دبیر جلسه از روسای یکی از دانشگاه‌ها درخواست کرد تا گزارش کار ارائه کند؛ متوجه شد که این رئیس دانشگاه اصلاً در جلسه حضور ندارد.

معاون فرماندار نهاوند سپس در این مورد گفت: جای گلایه و شکایت دارد که چرا رئیس یکی از دانشگاه‌های نهاوند که دعوت‌نامه حضور در جلسه برایش ارسال‌شده و طبق مصوبه قرار بوده گزارشی از اقداماتشان را در دانشگاه ارائه کنند بدون هماهنگی به جلسه نیامده است.

سلامتی اظهار داشت: با توجه به اینکه جمعیت دانشجویی یکی از مهم‌ترین گروه‌های هدف در مسئله اعتیاد هستند ولی متأسفانه رئیس این دانشگاه در جلسه حاضر نمی‌شود.

**** حاشیه دیگر جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر نهاوند بحثی بود که بر سر برگزاری همایش پیاده‌روی در نهاوند شکل گرفت و اداره ورزش و جوانان و بهزیستی هریک اصرار داشتند که طرف مقابل باید همایش را برگزار کند که معاون فرماندار اعلام کرد این همایش باید با همکاری هر دو دستگاه انجام شود.

**** آخرین حاشیه قابل‌تأمل در این جلسه مصرف یک ماده مخدر جدید در نهاوند بود که نماینده بهزیستی با اعلام این خبر گفت: یک مورد در نهاوند داشتیم که سریعاً شناسایی‌شده و مورد راهنمایی و مداوا قرارگرفته است، ولی در مبارزه با پدیده اعتیاد باید با آگاهی برخورد کرد و در این مورد باید فرهنگ‌سازی شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

ممنون

دیدگاه شما