تازه های سایت

کد مطلب: 24675
19. آبان 1394 - 9:42
فرماندار نهاوند گفت: برای آسفالت و ساماندهی معابر عمومی روستایی 4800 تن قیر یارانه‌ای به شهرستان نهاوند اختصاص‌یافته است.

به گزارش سایت گرو، کریم حمیدوند در نشست با بخشداران و دهیاران شهرستان نهاوند گفت: ساماندهی و بهسازی سطح روستاهای شهرستان نهاوند از اولویت‌های ما است و با همکاری بنیاد مسکن فاز نخست بهسازی چندین روستا در مرحله اجرا است.

وی اظهار کرد: در 16 روستای نهاوند فاز نخست بهسازی در حال انجام است و امیدواریم با اختصاص بودجه به ترتیب اولویت در روستاهای بعدی نیز عملیات بهسازی و ساماندهی شروع شود.

فرماندار نهاوند افزود: با پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی که با مرکز داشتیم موفق شدیم مقدار 4800 تن قیر یارانه‌ای را به شهرستان نهاوند اختصاص دهیم.

وی گفت: در ابتدا سهمیه‌ای که برای نهاوند در نظر گرفته بودند 1800 تن بود که با پیگیری‌های مستمر موفق شدیم این سهمیه را افزایش دهیم تا بخشی از مشکلات بهسازی روستایی را حل کنیم.

حمیدوند اظهار داشت: این مقدار قیر با توجه به اولویت‌هایی که بنیاد مسکن تعیین می‌کند در 27 روستا استفاده می‌شود و با آن معابر عمومی این روستاها آسفالت خواهد شد.

وی بیان کرد: قول‌های مساعدی هم گرفتیم که در صورت اتمام این قیر مجدداً به شهرستان نهاوند قیر یارانه‌ای بدهند ولی با امکاناتی که ما داریم فکر نمی‌کنم بتوانیم این حجم زیاد قیر را مصرف کنیم.

فرماندار نهاوند افزود: روستاهایی که بتوانند خودیاری را زودتر جمع‌آوری کرده و به‌حساب بریزند در اولویت آسفالت‌ریزی هستند و این روستاها فقط 20 درصد هزینه را پرداخت می‌کنند و 80 درصد باقیمانده توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم با همکاری بنیاد مسکن و دهیاران این 27 روستا هرچه سریع‌تر پس از دریافت خودیاری نسبت به آسفالت‌ریزی تا قبل از شروع فصل سرما اقدام شود تا وضعیت این روستاها ساماندهی شود.

حمیدوند عنوان کرد: دهیاران به‌عنوان نماینده‌های دولت در روستاها باید همکار و کمک یار دولت باشند و بر همه امورات روستا اشرافیت داشته باشند.

وی گفت: جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاها یکی از مهم‌ترین وظایف دهیاران است که باید با همکاری بخشداری از این اقدامات جلوگیری شود چون در آینده برای دستگاه‌های خدمات رسان ایجاد مشکل می‌کند.

فرماندار نهاوند افزود: با توجه به بافت روستاها شاید خیلی از مواقع دهیاران این تخلفات را نادیده می‌گیرند ولی برای منافع خود مردم روستاها، دهیاران باید نسبت به تخلفات رخ‌داده در سطح روستاها حساس شوند و در صورت نیاز مراتب را به بخشداری مربوطه و فرمانداری گزارش دهند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما