تازه های سایت

کد مطلب: 24455
25. مهر 1394 - 11:28
به‌پاس قدردانی از معلم فداکار نهاوند انجام شد
افتتاح دومین مدرسه بشردوستی کشور در شهرستان نهاوند
با حضور مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان مدرسه یکی از روستاهای نهاوند به دلیل اقدام فداکارنه معلم در نجات جان دانش آموز حادثه دیده به‌عنوان دومین مدرسه بشردوستی کشور افتتاح شد.

به گزارش سایت گرو، با حضور بهروز کارخانه‌ای مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان، فرماندار، رئیس اداره آموزش‌وپرورش و جمعی از مردم و مسئولان شهرستان نهاوند دبستان شهید ثانی روستای تکه از توابع شهرستان نهاوند به‌پاس اقدام فداکارانه معلم این مدرسه به‌عنوان دومین مدرسه بشردوستی کشور افتتاح شد.

اردیبهشت‌ماه امسال بود که خانم فاطمه مولوی معلم فداکار نهاوندی هنگامی‌که دانش آموزان مدرسه شهید ثانی روستای تکه را به اردوی تفریحی در سراب گاماسیاب برده بود براثر سقوط یکی از دانش آموزان به رودخانه گاماسیاب خود را به خطر انداختند و جان خود آتنا زرینی دختر کلاس دوم این مدرسه را نجات داد.

خانم مولوی پس‌ازاینکه مشاهده می‌کند که این دختربچه به درون رودخانه سقوط کرده است، در اقدامی فداکارانه خود را به آب می‌اندازد و به همراه یکی از حاضران در سراب جان آتنا را نجات می‌دهد ولی براثر برخورد سرش با سنگ بی‌هوش می‌شود و توسط یکی از اهالی باحالت بیهوشی از آب خارج می‌شود و برای احیا به بیمارستان منتقل می‌شود که خوشبختانه با انجام عمل احیا نجات پیدا می‌کند.

به دلیل فداکاری و از خود گذشتگی این معلم فداکار، امروز در مدرسه محل خدمت وی با انجام مراسمی از تندیس دومین مدرسه بشردوستی کشور رونمایی شد و از زحمات مدیر و مجموعه عوامل این مدرسه قدردانی شد.

 

443494

 

در این مراسم بهروز کارخانه‌ای مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: فلسفه تشکیل جمعیت هلال‌احمر نوع‌دوستی و کمک به هم نوع است به همین دلیل به‌منظور قدردانی از زحمات این معلم فداکار دبستان محل خدمت این معلم به‌عنوان دومین مدرسه بشردوستی کشور معرفی می‌شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم همه مردم همواره در راستای اهداف بشردوستانه حرکت کنند و هرچه بیشتر در راستای تحقق صلح و انسان‌دوستی در دنیا قدم بردارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان افزود: این معلم فداکار به همراه مدیر مدرسه در اقدامی ارزشمند با انجام عملیات اولیه امدادی جان دختر حادثه‌دیده را نجات دادند و واقعاً چه اقدامی بالاتر از این‌که جان یک انسان را نجات دهیم.

وی گفت: امروز این مدرسه به‌عنوان دومین مدرسه بشردوستی کشور معرفی می‌شود و با رونمایی از تندیس بشردوستی در مدرسه شهید ثانی روستای تکه این افتخار در سطح ملی و حتی جهانی برای نهاوند به دست می‌آید که مردم شهرستان نهاوند چقدر انسان‌های بزرگوار و نوع‌دوستی هستند.

 

443497

 

کارخانه‌ای عنوان کرد: مدرسه آخوند ملاعلی معصومی در شهر همدان نیز چندی پیش به‌پاس همدردی دانش آموزان این مدرسه با معلم سرطانی خود که همه دانش آموزان موی سرخود را تراشیده بودند، با حضور استاندار همدان به‌عنوان اولین مدرسه بشردوستی کشور معرفی شد.

در پایان مراسم با حضور فرماندار نهاوند و مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از تندیس مدرسه بشردوستی در مدرسه شهید ثانی روستای تکه رونمایی شد و با اهدای لوح تقدیر از فاطمه مولوی معلم فداکار نهاوندی تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما