تازه های سایت

کد مطلب: 24340
13. مهر 1394 - 4:31
با حضور مسئولان و جمعی از مردم مراسم گرامیداشت جان‌باختگان فاجعه غم‌انگیز منا در مسجد صاحب‌الزمان (عج) نهاوند برگزار شد.
مراسم گرامیداشت جان‌باختگان فاجعه منا در شهرستان نهاوند برگزار شد+ تصاویر

به گزارش سایت گرو، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مغیثی امام‌جمعه نهاوند ضمن تسلیت این فاجعه به خانواده قربانیان از آل سعود به خاطر بی‌تدبیری و بی‌کفایتی در اداره امور حج انتقاد کرد و گفت: آل سعود لیاقت برگزاری این کنگره عظیم اسلامی را ندارد و با اقدامات خود عید اسلامی را به عزای امت اسلامی تبدیل کرد.

وی اظهار کرد: کشورهای جامعه اسلامی باید برای اداره مناسک حج چاره‌اندیشی کنند چون مکه و حرمین شریفین فقط متعلق به عربستان نیست و به همه کشورهای اسلامی تعلق دارد.

امام‌جمعه نهاوند افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند عربستان باید مسئولیت خود را در قبال این حادثه عظیم قبول کند و با تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب ابعاد مختلف این جنایت بررسی شود.

وی گفت: سرتاسر تاریخ ننگین آل سعود در منطقه مملو از خیانت و خباثت علیه مسلمانان است و نمونه بارزان نیز بمباران مردم بی‌گناه یمن است که همچنان نیز ادامه دارد ولی به امید خدا مردم مقاوم یمن نیز آل سعود را ناامید خواهند کرد.

مغیثی اظهار داشت: بی‌کفایتی آل سعود در حادثه خون‌بار منا و ریختن خون‌های پاک حجاج در تاریخ حج بی‌سابقه است که این موضوع از سوی کشورهای اسلامی باید پیگیری شود و دولت عربستان باید پاسخگوی جهان اسلام باشد.

در ادامه این مراسم حاضران با مداحی سعید شهبازی به عزاداری پرداختند و یاد شهدای مظلوم منا را گرامی داشتند.

 

429911

429917

429914

429908

429907

429912

انتهای پیام/

دیدگاه شما