تازه های سایت

کد مطلب: 24309
8. مهر 1394 - 12:47
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: دادستان قضایی این شهرستان دستور رسیدگی به پرونده برداشت غیرمجاز آب از رودخانه گاماسیاب این شهرستان را صادر کرد.
دستور قضایی برای برخورد بامتخلفان رودخانه گاماسیاب نهاوند صادر شد

به گزارش سایت گرو، محمدکرمعلی گیلانه گفت: در مجاور رودخانه گاماسیاب چند مجتمع پرورش ماهی وجود دارد که این مجتمع ها مجوز انحراف بخشی از آب رودخانه با در نظر گرفتن حق آبه حیات وحش را دریافت کرده اند.
وی اظهار کرد: به همین منظور مالکان واحدهای پرورش ماهی اقدام به حفر 500 متر کانال تا حاشیه رودخانه گاماسیاب کرده و با رعایت ضوابط، بخشی از آب را به سمت محل فعالیت خود هدایت کردند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند افزود: آبی که از سمت گاماسیاب به این مجتمع ها هدایت می شود باید دوباره در یک کیلومتر پایین تر به رودخانه سرازیر شود.
وی بیان کرد: با توجه به در نظر گرفتن یک آب بند بتنی در مسیر انحراف آب رودخانه به سمت مجتمع پرورش ماهی ولی مالکان این مجتمع ها اقدام به مسدود کردن مسیر آب و هدایت دوباره کامل آن به سمت مجتمع ها کرده اند.
گیلانه اضافه کرد: این اقدام زیادخواهانه در حالی صورت می گیرد که با وجود خشکسالی های اخیر حجم آب گاماسیاب تغییری نکرده و حق آبه آنها نیز کمتر نشده است.
وی بیان داشت: اقدام ناصحیح این افراد موجب شده که بیش از 700 متر از مسیر رودخانه از نعمت آب بی بهره شده و گونه های آبزی موجود در مسیر این رودخانه در معرض تهدید قرار گیرند.
رئیس اداره محیط زیست نهاوند بیان کرد: یگان حفاظت محیط زیست با صورتجلیسه این تخلف با قید یک فوریت آن را تقدیم به دادستان کرده که با توجه به حساسیت موضوع دادستان نهاوند به طور مستقیم دستور رسیدگی به این موضوع را صادر کرد.
گیلانه گفت: دادستان نهاوند دستور داد تا پاسگاه انتظامی حق آبه محیط زیست را به حالت اولیه بازگردانده و متخلفان شناسایی و در مدت 48 ساعت به مرجع قضایی معرفی شوند و مسوولان اداره آب در جریان رسیدگی به این پرونده حضور یابند.
رودخانه گاماسیاب از بکرترین و زیباترین رودخانه های کشور است که از حوزه آبریز کرخه سرچشمه می گیرد این رودخانه در 16 کیلومتری جنوب غربی نهاوند قرار دارد.
به تازگی گونه کمیاب در جهان به نام ماهی رفتگر در این رودخانه دیده شده است./ایرنا

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما