تازه های سایت

کد مطلب: 24090
14. شهريور 1394 - 13:18
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان از واگذاری ساخت و اجرای سد گرین به بخش خصوصی خبر داد.
به گزارش سایت گرو،  مرتضی عزالدین گفت: قرارگاه خاتم‎الاوصیا سد گرین را با اعتباری نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان تکمیل می کند.
 
وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس‌ جمهور مجوز واگذاری اجرای سد گرین به بخش خصوصی برای اجرا صادر شد اظهار داشت: این سد پس از گذراندن مراحل اداری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان تصریح کرد: براساس این مجوز، بانک کشاورزی تسهیلات لازم را برای اجرای سد گرین در اختیار قرارگاه خاتم‌الاوصیا قرار داده و وزارت نیرو برگشت این تسهیلات توسط قرارگاه را تضمین می‌کند تا بتوان از این طریق سد گرین را اجرایی کرد.
 
وی با اعلام اینکه اجرای سد گرین به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: در حال حاضر این  طرح۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به سبب پیشرفت پایین در اولویت دولت برای تخصیص اعتبار قرار ندارد ولی با واگذاری به بخش خصوصی شاهد اجرای آن خواهیم بود.
 
عزالدین علت کندی در اجرای این طرح تا کنون را نبود اعتبار لازم دانست وافزود: امیدواریم با توجه به واگذاری آن به بخش خصوصی این پروژه به سرعت اجرایی شود. 
 
 وی هدف از اجرای این طرح را تامین 18 و دو دهم میلیون متر مکعب آب برای آشامیدنی، کشاورزی و صنعت اعلام کرد.
 
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت:: سد مخزنی گرین از نوع سنگ ریزه ای با هسته رسی به حجم 40 میلیون مترمکعب و حجم تنظیمی 2/118 میلیون مترمکعب و طول تاج 600 متر، ارتفاع آن نیز 105 متر از پی است.
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما