تازه های سایت

کد مطلب: 24060
10. شهريور 1394 - 11:22
با حضور مسئولان استان همدان و شهرستان نهاوند چهارمین پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس 115 نهاوند در شهرگیان افتتاح شد.
افتتاح پایگاه اورژانس 115 شهرگیان نهاوند

به گزارش سایت گرو، جلال‌الدین امیری رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند در این مراسم گفت: پایگاه افتتاح‌شده فوریت‌های پزشکی در شهرگیان نهاوند چهارمین پایگاه اورژانس در سطح شهرستان است که به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سراب گیان نهاوند به‌عنوان پر بازدیدترین منطقه گردشگری در شهرستان نهاوند در این شهر قرار دارد و تردد وسایل نقلیه و امکان بروز حادثه در این بخش زیاد است؛ نیاز احداث یک پایگاه 115 در این شهر احساس می‌شد که با تلاش همکاران ما در استان همدان و مساعدت‌ها و همراهی بخشدار و شهردار گیان این پایگاه راه‌اندازی شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: با افتتاح این پایگاه شهرستان نهاوند تکلیف خود را در مورد راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس تا پایان برنامه پنجم توسعه به انجام رسانده است.

وی گفت: یک دستگاه آمبولانس در مردادماه سال جاری به ارزش 200 میلیون تومان از سوی وزارت بهداشت به این پایگاه اختصاص‌یافته است.

امیری بیان داشت: برای این پایگاه امداد جاده‌ای پد بالگرد به مساحت 1000 مترمربع جانمایی شده است و یک دستگاه آمبولانس نیز برای این پایگاه در نظر گرفته‌شده است.

وی اظهار کرد: مکان این پایگاه فعلاً به‌صورت موقت مورداستفاده قرار می‌گیرد زیرا یک قطعه زمین به مساحت 300 متر برای ساخت ساختمان اورژانس 115 توسط شهرداری گیان به این امر اختصاص‌یافته است که امیدواریم به‌زودی ساخته شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: عملکرد فوریت‌های پزشکی شهرستان نهاوند بسیار مطلوب بوده است و این مرکز در سال گذشته بیش از 1900 مأموریت را با موفقیت انجام داده است.

وی بیان داشت: مرکز 115 نهاوند همچنین در 4 مورد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان موفق به بهره‌گیری از امداد هوایی و نجات جان چند حادثه‌دیده شده است.

معصومی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی همدان  نیز در این مراسم گفت: بیش از 70 دستگاه آمبولانس در 45 پایگاه اورژانس 115 در سطح استان فعالیت می‌کنند و در حال خدمت‌رسانی به حادثه دیدگان حوادث احتمالی هستند.

وی اظهار کرد: 18 پایگاه اورژانس در شهرهای استان و 27 پایگاه در جاده‌های استان فعالیت می‌کنند که پایگاه جاده‌ای شهرگیان نهاوند 46 پایگاه اورژانس در سطح استان همدان است و برای تجهیز این پایگاه نیز بیش از 50 میلیون تومان اختصاص‌یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما