تازه های سایت

کد مطلب: 24020
8. شهريور 1394 - 11:47
ساماندهی سراب‌های گیان و گاماسیاب برای نخستین بار، سبب بازشدن روزنه‌های امید در دل مردم نهاوند شده و از طرفی سرمایه‌گذاران را برای جذب و پیشرفت نهاوند ترغیب می‌کند که این اقدام نیازمند عملکرد سریعتر مسئولان است.

به گزارش سایت گرو، شهرستان نهاوند در جنوب غربی همدان و به عنوان کهن‌ترین و پرجاذبه‌ترین شهر، استان همدان محسوب می‌شود.

نهاوند به دلیل وجود شرایط جوی مطلوب و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، هرساله به ویژه در فصل تابستان مسافران زیادی را از نقاط مختلف کشور پذیرا بوده است.

جنوب غربی ترین شهر همدان به دلیل وجود ابنیه تاریخی مانند پل آجری زرامین، حمام حاج آقا تراب، معبد لااودیسه، تپه و دهکده باستانی گیان، مقبره نعمان ابن مقرن (باباپیر) و خانه قدوسی جایگاهی خوبی در جذب مسافر دارد.

علاوه بر ابنیه تاریخی جاذبه‌های طبیعی مانند سراب‌های گیان، گاماسیاب، ملوسان، فارسبان، کنگاور کهنه و سراب‌های ورازانه نهاوند را به عنوان شهر سراب‌ها معرفی کرده است.

وجود سراب‌ها در این شهرستان به عنوان بهترین گزینه برای جذب مسافران به حساب می‌آید که لزوم ساماندهی و برقراری امکانات رفاهی و امنیتی در این نقاط پرجاذبه یکی از ملزومات جذب گردشگر و مسافر به شمار می‌آید.

طرح ساماندهی سراب‌های نهاوند چندوقتی است که در دستور کار استاندار و فرماندار نهاوند قرار گرفته و سراب‌های این شهر را برای ورود و استراحت مسافران به تفریگاه‌های مجهز تبدیل کرده است.

سراب‌های گیان و گاماسیاب ساماندهی شدند

سرپرست فرمانداری نهاوند اظهار داشت: ساماندهی سراب‌های گیان و گاماسیاب به مرحله پایانی رسیده است.

مهرداد نادری‌فر افزود: در رابطه با ساماندهی همه سراب‌های نهاوند طرحی جامع را طراحی و اجرا کردیم تا از این طریق بتوانیم سراب‌های این شهر را به سطح مقصد گردشگری ملی ارتقا دهیم.

وی تاکید کرد: برای این منظور متولی دقیقی برای ساماندهی سراب‌ها مشخص کردیم و با همت استاندار زیرساخت‌های خوبی را برای بهره‌برداری مطلوب از این نقاط گردشگری بکر ایجاد کرده ایم.

سرپرست فرمانداری نهاوند عنوان کرد: در آخرین تعطیلی رسمی که در ایام عید فطر بود خوشبختانه 97 هزار نفر از سراب‌های گیان و گاماسیاب بازدید کردند که در صورت تکمیل شدن طرح ساماندهی آمار بازدیدها بیشتر می‌شود.

وی افزود: در مرحله دوم ساماندهی سراب‌های فارسبان، گنبد کبود و نیلوفر مدنظر قرار دارند.

نادری‌فر تاکید کرد: با مساعدت‌های استانداری و همکاری پیمانکاران سراب‌های فوق نیز در اولین فرصت ممکن ساماندهی شده و زمینه‌های جذب مسافر بیشتر را فراهم می‌کند.

سراب‌ها جاذبه های پر ظرفیتی برای نهاوند هستند

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند نیز گفت: سراب‌ها از مباحث مهم گردشگری و دارای ظرفیتهای فراوانی هستند.

محسن جانجان افزود: با همت استانداری و فرمانداری شهرستان نهاوند سراب‌های گیان و گاماسیاب به نقطه خوبی از نظر ساماندهی رسیده‌اند.

وی به سراب فارسبان نیز اشاره و تاکید کرد: پس از ساماندهی سراب‌های گیان و گاماسیاب، سراب فارسبان نیز با همت و همکاری فرمانداری ساماندهی می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند به مشکل عدم وجود پارکینگ در سراب فارسبان اشاره و اظهار داشت: بسیاری از مالکان زمین برای ساخت پارکینگ در این سراب اعلام آمادگی کردند که به محض دریافت بودجه این مشکل مرتفع می شود.

وی عنوان کرد: قرار دادن تابلوهای راهنما برای مسافران، ساخت سکوهای نشیمن، توزیع بروشور، برپایی نمایشگاه های فصلی و دائمی، برپایی سیاه چادر در محوطه سراب‌ها، جشنواره‌های روستایی و عشایری و غیره از اهم برنامه‌هایی است که در سراب‌های نهاوند انجام می‌پذیرد.

جانجان بیان کرد: به دلیل حمایت‌های مالی و یکدلی و همراهی مسئولان ساماندهی سراب‌های گیان و گاماسیاب در طول یک ماه صورت گرفت.

در ادامه با برخی از مسافران حاضر در سراب‌های گیان و فارسبان درباره علت سفر به این دو نقطه گردشگری شهرستان نهاوند مصاحبه‌ایی انجام گرفت و نقاط ضعف و قوت این دو جاذبه طبیعی استان را جویا شدیم.

علی غیاثوند که از شهرستان ملایر به دیدن سراب فارسبان آمده بودند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از آنجایی که شهرستان نهاوند به ملایر نزدیک است از این رو تعطیلات خود را در این سراب‌ها سپری می‌کنیم.

وی عنوان کرد: سراب‌های گیان و گاماسیاب نسبت به سال‌های گذشته پبشرفت خوبی داشته و مسئولان نسبت به گذشته امکانات بیشتری را فراهم کرده‌اند ولی سراب فارسبان هنوز به ساماندهی دو سراب مذکور نرسیده است.

صادق رضایی نیز که از استان تهران، نهاوند را به عنوان هدف گردشگری خود انتخاب کرده است، بیان کرد: ما فقط از طریق توصیه دوستان و آشنایان به این مکان سفر کردیم و متأسفانه اطلاع رسانی از صداو سیما برای معرفی این جاذبه‌های طبیعی صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: نهاوند ظرفیت خوبی برای جذب مسافر از همه نقاط کشور را دارد که با اطلاع رسانی و بهبود وضعیت استقرار مسافران سرمایه‌های فراوانی به این شهر وارد می‌شود.

از آنجایی که اطلاع رسانی در استان همدان فقط به جاذبه‌های معروف، مانند گنجنامه و غارعلیصدر محدود شده است ضرورت و توجه هرچه بیشتر مسئولان برای معرفی شهر سراب‌ها نکته ای قابل توجه است که عزم و اراده همه مسئولان ذیربط استان را می‌طلبد./تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاه شما