تازه های سایت

کد مطلب: 23717
23. مرداد 1394 - 16:09
فرمانده نیروی انتظامی نهاوند گفت: در 4 ماهه نخست امسال 2400 دستگاه موتورسیکلت متخلف در شهرستان نهاوند توقیف و به پارکینگ نیروی انتظامی منتقل شدند.
2400 دستگاه موتورسیکلت متخلف در نهاوند توقیف شدند

سرهنگ محسن اقبالیان در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، گفت: امنیت و سلامت دو مقوله بسیار مهم اجتماعی است که اگر در جامعه‌ای پایدار بماند اثرات بسیار مهمی بر روی مردم جامعه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: رسانه‌ها به‌عنوان زبان گویا و چشم بینای جامعه اگر بتوانند در موضوع فرهنگ‌سازی اجتماعی تأثیرگذار باشند بسیاری از معضلات اجتماعی در جامعه روی نمی‌دهد.

فرمانده نیروی انتظامی نهاوند افزود: خوشبختانه در شهرستان نهاوند مجموعه این نیرو و اصحاب رسانه تعامل خوبی با یکدیگر دارند و خبرنگاران نیز هرکجا لازم بوده مشکلات و معضلات اجتماعی و انتظامی را با ما در میان گذاشته‌اند و ما نیز در حد توان درصدد رفع آن بوده‌ایم.

وی گفت: در شهرستان نهاوند خوشبختانه جرایم کلان نداریم و بیشترین جرایم در حوزه جرایم خرد و بیشتر آن مربوط به مواد مخدر است که باید همه تلاش کنیم و با برنامه‌ریزی مردم را از دام این بلای خانمان‌سوز نجات دهیم.

اقبالیان اظهار کرد: امسال به لطف خدا این نیرو توانسته با بهره‌گیری از پلیس اجتماعی بیش از 320 فقره پرونده را از مجموع 400 پرونده که به این مرکز ارجاع شده را در پلیس اجتماعی که در دو کلانتری نهاوند مستقر هستند را به سازش ختم کند و از ارجاع آن‌ها به محاکم قضایی جلوگیری کند.

وی عنوان کرد: بیشترین موضوع این اختلافات در حوزه درگیری‌های خانوادگی بود که با مشاوره با پلیس اجتماعی نهاوند ختم به خیر شدند و این کار آثار مثبت اجتماعی خوبی در پی داشت.

فرمانده نیروی انتظامی نهاوند بیان داشت: در 4 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد افزایش توقیف موتورسیکلت متخلف را داشتیم و بیش از 2400 دستگاه موتورسیکلت در این مدت توقیف شدند و باعث رضایتمندی مردم نهاوند از این اقدام شد.

وی گفت: در بخش خودروهای متخلف نیز 39 درصد افزایش داشتیم که بیشترین علت این اعمال قانون به دلیل آلودگی‌های صوتی این خودروهای متخلف بوده است.

اقبالیان اظهار کرد: در 45 روز گذشته 8 محموله بزرگ قاچاق باارزش ریالی بسیار بالا نیز در شهرستان نهاوند کشف شد که شامل محموله‌های مواد مخدر، لباس و پارچه و گوشی موبایل بود که متهمین این موارد نیز دستگیر شدند.

وی بیان داشت: در این محموله‌های قاچاق بیش از 120 هزار البسه، 800 گوشی موبایل و بیش از 13 هزار نخ سیگار وجود داشت که با هوشیاری مأموران نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

فرمانده نیروی انتظامی نهاوند افزود: یکی از معضلات شهری نهاوند درگیری‌های فردی است که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش‌یافته است و به بیش از 100 مورد در ماه رسیده است و این در حالی است که میزان نزاع‌های دسته‌جمعی در شهرستان 33 درصد کاهش‌یافته است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرستان نهاوند فقط یک چراغ‌قرمز دارد ولی بیش از 200 مورد نیز عبور از چراغ‌قرمز در این مدت به ثبت رسیده است.

اقبالیان اظهار کرد: خوشبختانه در شهر نهاوند تصادف منجر به فوت نداشتیم ولی در بخش تصادفات جرحی 4 درصد افزایش داشته که از دلایل آن می‌توان به کم‌عرض بودن خیابان‌ها، نبود پیاده‌رو مناسب و وجود دست‌فروشان در معابر عمومی در نهاوند اشاره کرد.

وی گفت: در 4 ماهه نخست امسال تعداد 19 هزار برگه جریمه صادرشده است که نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما