تازه های سایت

کد مطلب: 23605
15. مرداد 1394 - 12:14
با حضور رئیس‌کل دادگستری استان همدان دادستان جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب نهاوند معرفی شد.
دادستان جدید شهرستان نهاوند معرفی شد

به گزارش سایت گرو، با حضور رئیس‌کل دادگستری استان همدان و جمعی از مسئولان شهرستان نهاوند دادستان جدید شهرستان نهاوند معرفی شد و از زحمات 3 ساله دادستان سابق قدردانی شد.

محمدرضا مترقب رئیس‌کل دادگستری استان همدان در این مراسم با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص قوه قضائیه گفت: طبق فرمایشات ایشان اقتدار دستگاه قضائی یعنی اصرار بر اجرای قانون و ایستادگی در مقابل هجمه‌هایی است که در برابر قوه قضائیه انجام می شود.

وی اظهار کرد: قانون‌گرایی یکی دیگر از نکات مورد تأکید مقام معظم رهبری به قوه قضائیه است که بر اساس قانون تمام افراد باید در برابر قانون تمکین نمایند و هرگونه اصلاح مقررات نیز باید از راه های قانونی پیگیری شود.

رئیس‌کل دادگستری استان همدان افزود: یکی از وظایف دستگاه قضایی تعامل با سایر قوا و ادارات حول محور قانون است که به جهت اجرای بهتر مقررات انجام می شود و عملکرد دستگاه قضائی تحت تأثیر افراد و سایر مراجع قرار نمی گیرد.

وی گفت: در موضوع فتنه نیز مجموعه قوه قضائیه طبق تکلیف قانونی خود در دفاع از حریم ولایت با هر فرد و جریان حامی فتنه و فتنه گران قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

مترقب اظهار داشت: جایگاه منحصربه‌فرد تربیت در سیستم آموزشی کشور بسیار مهم است و درصورتی‌که تعلیم و تربیت کارکرد واقعی خود را پیدا کند بسیاری از اتفاقات تلخی که امروزه شاهد آن هستیم بروز پیدا نخواهد کرد.

وی اجرای یکسان قانون در خصوص افراد را از شاخصه‌های نظام قضایی اسلامی عنوان کرد و افزود: این مهم از تأکیدات مکرر ریاست محترم قوه قضائیه نیز هست و امروز همه قضات باید با حداکثر استقلال و در کمال اقتدار نسبت به اعمال مقررات و قانون اقدام نمایند و آنچه باید همواره موردتوجه قرار گیرد منویات مقام معظم رهبری و اجرای دقیق قانون است.

حجت‌الاسلام مغیثی امام‌جمعه نهاوند نیز در این مراسم گفت: سلامت، اقتدار و عدالت نظام به عملکرد صحیح قوه قضائیه بستگی دارد که به حمد الله این دستگاه منشا برکاتی برای نظام اسلامی بوده است.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی مرجع رسیدگی و پاسخ‌گویی به شکایات مردم است که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت قوه قضائیه در نظام اسلامی است.

امام‌جمعه نهاوند افزود: امنیت و عدالت دو مقوله بسیار مهم اجتماعی هستند که دستگاه قضا مهم‌ترین تأمین‌کننده این مقوله‌ها است.

در پایان این مراسم سعید احمدی فر به‌عنوان دادستان جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب نهاوند معرفی شد و از خدمات 3 ساله محمد کریمی دادستان سابق شهرستان نهاوند قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما