تازه های سایت

کد مطلب: 23559
13. مرداد 1394 - 8:38
رئیس میراث فرهنگی نهاوند خواستار موافقت شورای شهر و شهردار نهاوند برای ارتقای مکان موزه تاریخی ـ فرهنگی نهاوند شد.
موافقت شهرداری برای ارتقای مکان موزه نهاوند

به گزارش سایت گرو به نقل از خبرگزاری فارس، محسن جانجان در جمع خبرنگاران همدان، اظهار کرد: نهاوند ظرفیت بالایی برای برخورداری از یک موزه بزرگ تاریخی و فرهنگی دارد اما در حال حاضر مکان فعلی آن برای نگهداری اشیای قدیمی محدود است.

وی با بیان اینکه با موافقت اعضای شورای شهر و شهردار می‌توان طبقه بالای این موزه را نیز در اختیار گرفت، گفت: نیاز به فضای بیشتری برای نگهداری آثار تاریخی این موزه وجود دارد.

رئیس میراث فرهنگی نهاوند با اشاره به موزه تاریخی و فرهنگی نهاوند به عنوان موزه تخصصی باستان‌شناسی، مرکز اسناد و کتاب‌های قدیمی، افزود: امیدواریم تمام فعالیت‌های باستان‌شناسی سال‌های پیش را در این موزه انجام دهیم.

وی با اشاره به کشف اسناد قدیمی در نهاوند در پاسخ به انتقاد برخی از خبرنگارانی که معتقدند چرا آثار تاریخی و فرهنگی این شهر که حاصل نتایج کاوش و باستان‌شناسی بوده در این موزه نگهداری نمی‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت کمی داریم اما طی مکاتبه با استان هر آنچه در توان داشتیم برای نگهداری اشیای قدیمی در این موزه به‌کار گرفته‌ایم.

جانجان ادامه داد: با اضافه شدن مکان مورد نظر در طبقه بالای این ساختمان می‌توان ظرفیت موزه را برای نگهداری اشیای قدیمی، تاریخی و فرهنگی افزایش داد.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی این موزه به سه دوره پیش از تاریخ، دوران تاریخ که اشیای دوره هخامنشی تا پایان دوره ساسانی را در برمی‌گیرد و دوران اسلام که اشیای پایان دوره ساسانی و قبل اسلام تا عصر حاضر را شامل می‌شود، گفت: هم اکنون این موزه با استانداردهای کشوری فاصله بسیار دارد اما با تلاش‌های صورت گرفته سعی ما رسیدن به استانداردهای مورد نظر است.

وی با بیان اینکه نیاز به معرفی موزه تاریخی فرهنگی نهاوند به مسافران و گردشگران وجود دارد، گفت: بسیاری از افراد از وجود چنین موزه‌ای در این شهر اطلاع ندارند که باید به این مهم پرداخته شود.

رئیس میراث فرهنگی نهاوند در پایان خطاب به خبرنگاران افزود: انتقاد شما را از کاستی‌های موجود می‌پذیریم چراکه این امر باعث رفع نواقص خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما