تازه های سایت

کد مطلب: 23473
7. مرداد 1394 - 12:06
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: دو قطعه دلیجه زخمی پس از چند روز تیمار و نگهداری در داخل جنگل های نهاوند رها سازی شدند.
رهاسازی دو قطعه پرنده شکاری دلیجه در جنگل های نهاوند

 به گزارش سایت گرو، محمد کرمعلی گیلانه در جمع خبرنگاران نهاوند گفت : اواخر هفته گذشته فردی با مراجعه به محیط زیست نهاوند دو بهله دلیجه را تحویل یگان حفاظت این مجموعه داد.

وی اظهار کرد: این فرد مدعی بود که دو بهله دلیجه در بالای درختان باغ وی لانه کرده بودند که به یکباره از بالای درخت سقوط کرده و رخمی شده اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند افزود: این فرد چند روز اقدام به نگهداری از دلیجه های زخمی کرده و پس از بهبودی کامل آن را تحویل یگان حفاظت محیط زیست داد.

وی گفت: پس از تحویل به این مجموعه این گونه ها توسط دامپزشک متخصص معاینه و پس از تایید سلامت آنها رها سازی می شوند.

گیلانه تصریح کرد: دلیجه از گونه هایی است که در جنگل و بالای درختان لانه می سازد و توان ادامه زندگی در دشت ها و مناطق فاقد درخت را ندارد.

وی گفت: به واسطه کاسته شدن از جمعیت دلیجه در سال های اخیر این گونه جانوری در بین گونه های حمایت شده قرار گرفته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند اظهار داشت: با این وجود بخاطر وجود درخت و فراهم بودن شرایط زندگی برای دلیجه در شهرستان نهاوند ، شاهد فراوانی این گونه در این شهرستان هستیم.

وی عنوان کرد: دلیجه پرنده ای شکاری با طول بدن حدود 32 تا 38 سانتی متر است و هنگامی که بالهایش را باز می کند به حدود 60سانتی متر گسترده شده و بزرگتر به نظر می آید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما