تازه های سایت

کد مطلب: 23440
2. مرداد 1394 - 18:16
امام‌جمعه نهاوند گفت: مسئله وحدت حول محور ولایت‌فقیه به اعتقاد دوست و دشمن عاملی بود که باعث شد ملت ایران بر فتنه‌های 78 و 88 غلبه کنند.
وحدت و یکپارچگی حول محور ولایت‌فقیه عامل شکست فتنه در سال‌های 78 و 88 بود

به گزارش سایت گرو، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نهاوند که در حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد؛ گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف همه در عصر حاضر این است که در سایه وحدت و همدلی حول محور ولایت‌فقیه حرکت کنیم تا آسیبی به مملکت نرسد.

وی اظهار کرد: اگر انقلاب پیروز شد و در مقابل گروهک‌ها مقاومت کرد و در جنگ 8 ساله موفق بودیم و بر فتنه‌های 78 و 88 غلبه کردیم یک عاملی که دوست و دشمن قبول دارند مسئله وحدت حول محور ولایت است.

امام‌جمعه نهاوند افزود: یکی از عواملی که باعث پیروزی انقلاب و همچنین تداوم آن است بحث وحدت حول محور ولایت است که می‌تواند در آینده کشور نیز تأثیرگذار باشد و این موضوع برای ما مبنای اعتقادی دارد که در زمان غیبت امام عصر (عج) اطاعت از ولی‌فقیه جامع‌الشرایط واجب است و این نسخه برای مشکلات آینده کشور هم می‌تواند شفابخش باشد.

وی گفت: دشمن به دنبال آن است که از هر فضا و موضوعی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کند و یک تحلیل این است که در شرایط کنونی دشمن به انتخابات آتی دل‌بسته تا با فراهم دیدن زمینه به بهانه به طول انجامیدن تعهدات طرف‌های مقابل هسته‌ای تا نزدیک انتخابات از فرصت استفاده کند و مانند فتنه 88 اوضاع را به هم بریزند.

 مغیثی اظهار داشت: ولی اگر این استحکام و وحدت داخلی و همدلی بین مردم و مسئولان حفظ بشود یقیناً دشمن از ایجاد آشوب عقب‌نشینی می‌کند مجبور است به آنچه در توافقات گفته و امضا کرده پایبند باشد.

وی عنوان کرد: وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنرانی‌های اخیر گفته‌اند که قرار است 100 هزار شغل در زمینه IT ایجاد کند که اگر این اتفاق بیفتد می‌تواند بخشی از معضل بیکاری را حل کند که امیدواریم پیگیری شود و استان همدان هم به سهم خود و شهرستان نهاوند از این موضوع بهره‌مند شود.

امام‌جمعه نهاوند خطاب به مسئولان گفت: امروز که شما مسئولیت دارید باید بدانید که یکی از مهم‌ترین وظایف شما ایجاد و تداوم وحدت حول محور ولایت است و این تجربه‌شده بر اساس آیات و روایات است که امیدواریم بر این اساس به جنگ توطئه‌های آینده و مشکلات آینده برویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته کارآفرینی و فنی حرفه‌ای بیان داشت: امروز معضل مهم کشور ما اشتغال است که سازمان فنی و حرفه‌ای در این زمینه می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و خیل جوانان جویای کار می‌توانند در این مراکز حرفه بیاموزند و دغدغه اشتغال نداشته باشند.

مغیثی گفت: اقتصاد مقاومتی چه به این توافق عمل بشود چه نشود یک اصل و ضرورت است و اسلام نیز بر بهره‌وری هرچه بیشتر از موجودی‌ها و ظرفیت‌ها جامعه و مملکت تأکید دارد و اسراف و تبذیر را از محرمات دین می‌داند.

وی در پایان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد کشور است؛ اظهار داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند بزرگ‌ترین دستگاه مصرف‌کننده در کشور دولت است که اگر دولت واقعاً در همه بخش‌ها صرفه‌جویی بکند یکی از بهترین اقداماتی است که در تحقق اقتصاد مقاومتی و مبارزه با تحریم‌ها انجام‌گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما