تازه های سایت

کد مطلب: 23291
31. خرداد 1394 - 13:33
سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 24 هزار تن خیار از 400 هکتار از اراضی نهاوند برداشت شود.
امسال 24 هزار تن خیار از مزارع نهاوند برداشت می‌شود

احمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، گفت: امسال 400 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نهاوند به کشت خیار اختصاص‌یافته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از 24 هزار تن محصول خیار از مزارع نهاوند برداشت شود.

وی اظهار کرد: مرغوبیت خیار نهاوند باعث شده است که خریداران با رغبت زیادی این محصول را از کشاورزان خریداری کنند، به‌طوری‌که بیشتر محصول تولیدی به خارج از شهرستان و استان صادر می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند افزود: به‌طور متوسط از هر هکتار حدود 60 تن خیار برداشت می‌شود که با توجه به قیمت مناسب آن سود خوبی را برای کشاورزان در پی دارد.

وی گفت: به خاطر کم بود آب بیشتر کشاورزان نهاوند به آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار روی آورده‌اند که صیفی‌کاران نیز با آبیاری محصولات خود به‌صورت نواری و قطره‌ای باعث کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی شده‌اند.

باقری اظهار کرد: بیشترین خیار نهاوند توسط صیفی‌کاران شهرگیان در منطقه خزل، گیان و زرین‌دشت تولید می‌شود و برای مصرف خوراکی و تولید خیار شور به فروش می‌رسد.

وی افزود: کشاورزان نهاوندی با تولید بیش از 24 هزار تن محصول خیار رتبه نخست تولید این محصول در استان را در اختیار دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: شهرستان نهاوند به‌عنوان قطب کشاورزی استان محسوب می‌شود به‌طوری‌که در چندین محصول رتبه نخست استان و حتی کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما