تازه های سایت

کد مطلب: 23278
30. خرداد 1394 - 8:48
سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: 10 طرح کشاورزی با حضور جمعی از مسئولان در شهرستان نهاوند به بهره برداری رسید.
10 طرح کشاورزی در نهاوند بهره برداری شد

به گزارش سایت گرو، احمد باقری در مراسم افتتاح این طرحها گفـت: این طرحها که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی مورد بهره برداری قرار گرفت شامل دو طرح شیلاتی و هشت طرح آبیاری تحت فشار به مساحت 220 هکتار می باشد که در روستاهای بخش مرکزی و بخش خزل واقع شده است.

وی اظهار کرد: مجموع اعتبارات طرحهای مورد بهره برداری قرار گرفته 21 میلیارد و 500 میلیون ریال می باشد که از محل آورده بخش خصوصی و کمکهای بلاعوض دولت تکمیل شده اند که با بهره برداری از آنها برای 55 نفر اشتغالزایی بوجود آمده است.
سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند افزود: برای بهره برداری از هشت طرح آبیاری بارانی بیش از 17 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که 85 درصد آن به صورت بلاعوض توسط دولت پرداخته می شود و 15 در صد ان نیز توسط کشاورزان تامین شده است .
وی گفت: شهرستان نهاوند در زمینه طرح تبدیل آبیاری سنتی به آبیاری تحت فشار از شهرستانهای پیشرو استان است به گو نه ای که از 19 هزار هکتار زمین دارای قابلیت آبیاری تحت فشار تاکنون هفت و هزار و 500 هکتار به آبیاری بارانی و قطره ای تبدیل شده اند و تعدادی نیز در دست اقدام می باشند که در هفته دولت مورد بهره برداری قرار می گیرد.
در این مراسم مهرداد نادری فر سرپرست فرمانداری نهاوند نیز گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی بخش کشاورزی کمبود آب می باشد که آبیاری بارانی می تواند بخش زیادی از این کمبودها را جبران نماید.

وی تغییر الگوی کشت را از دیگر راهکارهای قابل اجرا برای تامین کمبود آب موجود عنوان کرد و گفت: با توجه به کمبود آب که همه ساله با شدت بیشتری در حال کاهش می باشد لازم است کشتهایی توسط کشاورزان کاشته شود که نیاز کمتری به آب داشته باشند.

وی افزود: شهرستان نهاوند قطب کشاورزی استان است که لازم است زمینه های لازم برای برای توسعه هر چه بیشتر آن به ویژه در رپزمینه آبیاری بارانی به عمل آید.

در شهرستان نهاوند که به دلایل بارشهای جوی و آب و هوای خوب، کشاورزی از رونق خوبی برخوردار است بیش از 70 هزار هکتار اراضی دیم و آبی وجود دارد که 50 هزار هکتار آنها زیر کشت باغات میوه و زراعت محصولات کشاورزی قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما