تازه های سایت

کد مطلب: 23265
27. خرداد 1394 - 10:45
معاون فرماندار نهاوند گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود با آغاز برداشت گندم بین ۴۰ تا ۴۵ هزار تن محصول از کشاورزان نهاوندی در ۶ مرکز جمع‌آوری و خریداری شود.
45 هزار تن گندم تولیدی در نهاوند در 6 مرکز خریداری می شوند

به گزارش سایت گرو، سیدرضا سلامتی اظهار داشت: امسال سطح زیر کشت گندم آبی و دیم شهرستان نهاوند 25 هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود بین 40 تا 45 هزار تن گندم مرغوب در شهرستان تولید شود به همین منظور 6 مرکز خرید گندم در نقاط مختلف نهاوند در نظر گرفته‌شده است.

وی گفت: به علت سرمازدگی بهاره و خشکسالی و عدم پراکنش مناسب بارش بخشی از اراضی دچار آسیب و خسارت شده‌اند همچنین مبارزه خوب و به‌موقع کشاورزان و ناظران مزرعه سبب جلوگیری از خسارت بیشتر در مزارع گندم آبی و دیم شد.

سلامتی افزود: کشاورزان نهاوندی در چهار بخش مرکزی، گیان، زرین‌دشت و فیروزان مبارزه با سن مادر را در 9900 هکتار و پوره سن را در 1300 هکتار با برنامه‌ریزی و دقیق انجام دادند که همین مبارزه سبب تولید باکیفیت گندم در نهاوند می‌شود.

معاون فرماندار نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند از لحاظ ذخیره‌سازی گندم مشکل خاصی ندارد به‌طوری‌که سیلو ذخیره‌سازی ظهیری 60 هزار تن، کارخانه آرد نهاوند 40 هزار تن و انبارهای سازمان غله 28 هزار تن و مراکز اتحادیه‌ها بیش از 32 هزار تن ذخیره‌سازی گندم را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: نهاوند بیش از 3 برابر تولید گندم شهرستان را می‌تواند ذخیره‌سازی کند به‌طوری‌که اکنون ظرفیت ذخیره‌سازی در این شهرستان بیش از 150 هزار تن در سال است.

سلامتی گفت: امسال برای تصریح در پرداخت پول گندم بانک عامل پرداخت گندم از بانک سپه به بانک کشاورزی تغییر کرد که امیدواریم با توجه به ارتباط نزدیک این بانک با کشاورزان و شناخت مناسب نسبت به مسائل و مشکلات آنها در پرداخت بهای گندم کشاورزان عزیز مشکلی در پرداخت مطالبات نداشته باشیم.

وی بیان کرد: به دستور استاندار همدان و اداره کل غله استان بانک عامل حق برداشت دیون و بدهی کشاورزان را از پول گندم ندارد و اگر موردی مشاهده شود با آن برخورد می‌شود.

سلامتی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 35 هزار تن گندم مازاد کشاورزان نهاوندی باقیمت مصوب هر کیلو هزار و 155 تومان در 6 مرکزجمع آوری و خریداری شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما