تازه های سایت

کد مطلب: 23241
21. خرداد 1394 - 9:44
بخشدار مرکزی نهاوند گفت: امسال 45 هزار تن گندم مرغوب از 25 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی نهاوند برداشت می شود.
امسال 45 هزار تن گندم در شهرستان نهاوند تولید می شود

به گزارش سایت گرو، سيد رضا سلامتی در کارگروه تخصصی خريد گندم شهرستان نهاوند گفت:  با آغاز فصل برداشت گندم در شهرستان 6 مرکز خريد گندم در شهرستان در نظر گرفته شده تا کشاورزان در کوتاه ترين زمان گندم خود را به اولين مرکز تحويل دهند.

وی با اشاره به اينکه 25 هزار هکتار از اراضی ديم و آبی شهرستان نهاوند به کشت گندم اختصاص يافته است اظهار کرد : پيش بينی ميشود بين 40 تا45 هزار تن گندم در شهرستان توليد شود.

بخشدار مرکزی نهاوند افزود:  به علت سرمازدگي، خشکسالی و عدم پراکنش مناسب بارش بخشی از اراضی دچار خسارت شده است.

وی با اشاره به مبارزه با افت سن غلات در شهرستان نهاوند گفت: مبارزه با سن مادر در 9900 هکتار و در 1300هکتارمبارزه با پوره سن انجام شده است.

سلامتی با بیان اینکه بیشتر گندم تحویلی در سیلوهای ذخیره سازی شهرستان انبار می شود، بیان داشت: سيلو ذخيره سازی ظهيری 60 هزار تن، کارخانه آرد نهاوند40 هزار تن، انبارهای سازمان غله 28 هزار تن و مراکز اتحاديه ها بيش از 32 هزار تن ذخيره سازی گندم را انجام ميدهند که در مجموع شهرستان نهاوند ظرفيت ذخيره سازی بيش از 150 هزار تن گندم را دارد.

وی گفت: امسال بانک عامل پرداخت گندم از بانک سپه به بانک کشاورزی تغيير يافته که اميدواريم با توجه به ارتباط نزديک اين بانک با کشاورزان و شناخت مناسب نسبت به مسائل و مشکلات آنها در پرداخت بهای گندم کشاورزان عزيزکمترين مشکل را داشته باشند.

بخشدار مرکزی نهاوند در پايان افزود:  بنابر دستوراکيد استاندارهمدان و اداره کل غله استان بانک حق برداشت ديون و بدهی کشاورزان از بهای گندم تحويلی را ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما