تازه های سایت

کد مطلب: 23073
27. فروردين 1394 - 9:28
فرماندار نهاوند گفت: باید در هفته معلم که سالروز شهادت مرتضی مطهری این متفکر بزرگ اسلامی است به اشاعه آثار و افکار این استاد بیشتر توجه شود.
معرفی افکار شهید مطهری پر رنگ دیده شود

 به گزارش سایت گرو به نقل از ایرنا، امامعلی عبدالملکی در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: افکار و آثار شهید مطهری نقش مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی و شکل گیری آن داشت و باعث شد مردم گرایش زیادی به آن پیدا کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به شخصیت علمی و فرهنگی استاد مطهری لازم است نسبت به ترویج فرهنگ مطالعه کتب این استاد در جامعه اهتمام جدی صورت گیرد که انجام این کار از طریق آموزش و پرورش و معلمان عملی تر و اثر کذارتر خواهد بود .

وی افزود: در شرایط کنونی جامعه که دشمن با ایجاد شبهات فکری در صدد ضربه زدن به باورهای دینی مردم و جوانان است ترویج این افکار می تواند این توطئه دشمن را خنثی نماید.

فرماندار نهاوند گفت: معلمان در همه زمانها نقشی تاثیر گذار در تاریخ انقلاب اسلامی داشته اند و جامعه مدیون تلاش و کوشش فرهنگی و آموزشی آنان است لذا باید در هفته معلم برنامه ریزیهای منسجمی صورت گیرد تا بتوان مقام و منزلت آنان را به جامعه معرفی کرد.

وی با بیان اینکه همه اقشار مردم به نوعی با معلمان ارتباط دارند افزود: در این هفته زمینه هایی فراهم شود تا معتمدین مردم، طلاب حوزه های علمیه و سایر اقشار بتوانند با حضور در مدارس از مقام آنان تجلیل کنند.

وی اظهار کرد: در این راستا لازم است که آموزش و پرورش جدول زمان بندی بازدید روسای ادارات شهرستان را تنظیم نمایند تا با هماهنگی فرمانداری زمینه های بازدید روسای ادارات و نهادهای دولتی با معلمان در سطح مدارس فراهم شود.

وی گفت: به منظور گسترده تر شدن برنامه های تجلیل از معلمان لازم است بخشداران در سطح مراکز روستایی نیز برنامه ریزیهای لازم را به عمل آورند و برنامه های مشابهی را برگزار کنند.

در این جلسه مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز گفت: به منظور گرامیداشت مقام معلم امسال 30 برنامه فرهنگی ورزشی در سطح مدارس و اداره برگزار می شود.

علیرضا تکلو افزود: در این راستا شش کمیته در ستاد گرامیداشت مقام معلم این شهرستان تشکیل شده که برنامه ریزیهای لازم را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی به مهمترین برنامه های این اداره برای گرامیداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: در طول این هفته مسابقات مختلف ورزشی، کوهپیمایی، کتابخوانی از آثار شهید مطهری، تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی، عطر افشانی گلزار شهدای فرهنگی، اعزام معلمان نمونه برای دیدار با مقام معظم رهبری، دیدار معلمان نمونه با امام جمعه و فرماندار و چندین برنامه دیگر اجرا می شود.

تکلو افزود: علاوه بر اینها در هفته معلم مراسم تجلیل از 38 معلم نمونه استانی و پنج درصد از سایر کارکنان نمونه مدارس با حضور مسوولان شهرستان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما