تازه های سایت

کد مطلب: 23059
24. فروردين 1394 - 9:11
با حضور گسترده بانوان نهاوندی جشن میلاد کوثر در مصلی نماز جمعه نهاوند برگزار شد.
مراسم جشن میلاد کوثر در نهاوند برگزار شد

به گزارش سایت گرو، همزمان با هفته گرامیداشت مقام مادر جشن میلاد کوثر با حضور گسترده بانوان نهاوندی برگزارشد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین مغیثی امام جمعه نهاوند در این مراسم با تبریک هفته نکوداشت مقام زن از رعایت حجاب و عفت درجامعه به‌عنوان مهمترین راهبرد عملی در سیره تربیتی حضرت زهرا (س)نام برد و گفت: اسلام به زن و شخصیت و جایگاهش درجامعه توجه دارد و همواره بر حفظ کرامت وجودی زنان تاکید داشته است و این درحالی است که جوامع و مکاتب غربی دیدگاهی متفاوت به زن لحاظ شده و آن را از بسیاری از حق و حقوق های انسانی در جامعه محروم داشته است.

وی سوره کوثر را مربوط به حضرت زهرا(س) بیان کرد و اظهار داشت: در این سوره کلماتی وجود دارد که تنها یکبار درقرآن ذکرشده اند و این نشان از عظمت و جایگاه رفیع حضرت صدیقه طاهره است.

امام جمعه نهاوند در ادامه به رعایت و حفظ حجاب حضرت زهرا اشاره کرد و افزود: حفظ جایگاه زن در جامعه امروز یک ضرورت است و بانوان در نظام اسلامی باید با بهره گیری از سیره عملی حضرت زهرا(س) در مسیر حفظ ارزش ها و منویات دینی حرکت نمایند.

وی گفت: در آیات و احادیث متواتر بیان شده است که بهانه ایجاد جهان بخاطر یک زن بنام فاطمه زهرا(س) است درحالیکه در دیدگاه مادی و مکاتب غربی ازاین موضوع مهم غفلت شده است  و به زن به عنوان یک شی و کالای مادی نگاه شده است.

مغیثی به جایگاه زنان در جوامع غربی اشاره کرد و گفت: مدافعین دروغین حقوق زن در غرب، برهنگی را آزادی زن و بی بند و باری را نشانه تمدن آن می دانند و می گویند برهنگی و برداشتن حجاب و پوشش برای زن مدنیت، بیداری، آزادی و بصیرت را همراه دارد.

وی بیان داشت: امروز ایران اسلامی تنها مروج واقعی و پرچمدار پاسداشت و نشر ارزش‌های زن است که نعمتی بزرگ برای کشورمان به شمار می‌رود که این نعمت در پرتو خون شهدا و هدایت‌های ارزنده امام راحل و مقام معظم رهبری حاصل شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما