تازه های سایت

کد مطلب: 22979
20. اسفند 1393 - 14:58
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نهاوند گفت: مشترکین روستایی نهاوند ۳۵۰ میلیون تومان به آبفا بدهکار هستند.
بدهکاری 350 میلیون تومانی مشترکین روستایی به اداره آب و فاضلاب روستایی نهاوند

به گزارش سایت گرو، آیت شیراوند در جمع دهیاران روستاهای شهرستان نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند دارای ۱۶۹ روستاست که در این میان ۱۱۳ روستا با ۱۹ هزار و ۵۴۰ مشترک زیرپوشش خدمات امور آبفار روستایی قرار دارند.

شیراوند گفت: اداره آبفای روستایی نهاوند در حال حاضر بعلت مصرف ترانس برق چاه های آب شرب روستایی ۷۵۰ میلیون تومان به اداره برق شهرستان نهاوند بدهکار است.

وی افزود: متاسفانه فرهنگ پرداخت حق انشعاب و استفاده از آب شرب در جوامع روستایی ضعیف است که دهیاران باید نسبت به تقویت این فرهنگ و عمومی شدن آن تلاش کنند.

رئیس اداره اب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند جنگ آب را یک بحران و چالش جدی عنوان کرد و ادامه داد: عده ای فکر می کنند در شهرستان نهاوند بعلت وجود منابع آبی این تهدید و چالش جدی نیست اما شهرستان نهاوند بعلت مصرف بیش از حد از منابع طبیعی آب و کاهش نزولات آسمانی با کمبود آب شرب و کشاورزی روبرو است.

آیت شیرواند بیان داشت: با اقدامات صورت گرفته شبکه جدید آب آشامیدنی روستای کهریز صلاح‌الدین شهرستان نهاوند نیز وارد مدار شد و این روستا با تعداد یک‌هزار و ۳۳ نفر جمعیت در قالب ۲۶۳ خانوار و ۲۸۶ مشترک در سال ۷۷ زیر پوشش خدمات آبفار قرار گرفت.

شیراوند اظهار داشت: در شهرستان نهاوند هشت مجتمع آبرسانی احداث می شود که عملیات احداث پنج مجتمع در حال اجرا و طرح مطالعاتی سه مجتمع دیگر در حال انجام است که برای تکمیل پروژه مجتمع آبرسانی گاماسیاب نهاوند شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: با بهره برداری از این هشت مجتمع آب رسانی، ۴۵ هزار جمعیت روستایی نهاوند در قالب ۶۶ روستا تحت پوشش شبکه آبفار روستایی قرار می گیرند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما