تازه های سایت

کد مطلب: 22936
6. اسفند 1393 - 16:31
رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: حریم ولایت فقیه، خط قرمز مجموعه های قضایی محسوب می شود و با متعدیان به این اصول حسب قانون برخورد قاطع خواهد شد.
حریم ولایت فقیه خط قرمز مجموعه های قضایی محسوب می شود

به گزارش سایت گرو، محمد رضا مترقب درمراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان نهاوند گفت: متأسفانه اخیراً برخی افراد با سوء استفاده از برخی مفاهیم و عبارات نظیر آزادی بیان و عقیده مطالبی را در حمایت از فتنه گران در فضای مجازی منتشر و با توهین به مقدسات و ارکان نظام اسلامی در مسیر ترسیم شده از سوی صهیونیسم حرکت می کنند و برخی نیز ارتکاب این اقدامات موهن را عادی جلوه می دهند.

وی اظهار کرد: حریم ولایت فقیه و ارزش های والای نظام، خط قرمز مجموعه های قضایی محسوب و با متعدیان به این اصول حسب قانون برخورد قاطع خواهد شد و دادستان های حوزه قضائی استان توجه نمایند که برخورد با این قبیل جرائم از مطالبات جدی عمومی و مردم مومن است.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: بی طرفی دستگاه قضایی به معنای بی تفاوتی در قبال فتنه ها و تعدی به ارزش ها و قانون نیست و در حوزه صیانت از حریم ولایت فقیه، شرع مقدس، نظام وقانون، مجموعه های قضائی حسب تکلیف قانونی با قاطعیت انجام وظیفه خواهند نمود و مفهوم بی طرف بودن مجموعه های قضائی، عدم غرض ورزی در تصمیمات، تعقیبات و احکام و حرکت در مسیر قانون است.

وی گفت: یکی از مهمترین ابزار دشمنان در مقابله با نظام و تخریب ارزش های اعتقادی از طریق بی هویت کردن جوانان، اشاعه جرائم مرتبط با مواد مخدر است که باید خانواده ها، آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی در راستای مقابله با این آسیب جدی، وارد عمل شوند و ضمن برخورد قاطع نیروی انتظامی، احکام بازدارنده و مناسبی از سوی مراجع قضائی علیه سوداگران مرگ صادر و اجرا گردد.

مترقب ضمن ابراز تشکر و تقدیر از قضات و کارکنان و اعضای شوراهای حل اختلاف این شهرستان که علیرغم مضائق و کمبودها، به نحو مطلوبی ارائه خدمت نموده اند عنوان داشتند جامعه اسلامی مطالبات حقه ای از مجموعه های قضائی دارند که باید با تلاش و مجاهدتی مستمر در راستای تأمین و تحقق آنها اقدامات لازم را معمول نمایند.

وی از مردم شهرستان نهاوند خواست تا در صورت بروز اختلافات جزئی از ظرفیت مطلوب شوراهای حل اختلاف که در حال حاضر بالغ بر 30 درصد پرونده های وارده به مراجع قضائی را حل و فصل می نماید، استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره ضرورت تأمین امنیت عمومی شهروندان در برابر اراذل و اوباش عنوان کردند حضور به موقع نیروی انتظامی و شکستن ابهت کاذب و قدرت پوشالی اراذل و اوباش در صحنه جرم و در منظر عمومی نقش موثری در اشاعه حس امنیت در جامعه دارد .

انتهای پیام/

دیدگاه شما