تازه های سایت

کد مطلب: 22925
4. اسفند 1393 - 9:38
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: مجمع خیرین ازدواج شهرستان نهاوند تاکنون 120 میلیون تومان کمک هزینه برای ازدواج جوانان در شرف ازدواج جمع‌آوری کرده است.
جمع آوری کمک هزینه 120 میلیون تومانی توسط مجمع خیرین ازدواج نهاوند

به گزارش سایت گرو، انتخابات مجمع خیرین ازدواج شهرستان همدان برگزار شد وهفت نفر عضو اصلی و دو نفر علی‌البدل این مجمع که منتخب اعضای مجمع خیرین ازدواج بودند برگزیده شده و فعالیت خود را آغاز کردند.

سید عبدی افتخاری در این مراسم اظهار داشت: تشکیل مجمع خیرین ازدواج در شهرستان‎های استان همدان به صورت ساختارمند پیگیری شده است و تنها شهرستان همدان در این امر عملکرد ضعیفی داشته و تاکنون اعضای این مجمع در شهرستان همدان مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی اشتغال و ازدواج جوانان از مهمترین اولویت‌های کشور است، افزود: مجمع خیرین شهرستان نهاوند تاکنون 120 میلیون تومان کمک هزینه برای ازدواج جوانان در شرف ازدواج جمع‌آوری کرده است بر این اساس با برگزاری انتخابات مجمع خیرین ازدواج همدان امیدواریم این مجمع فعالیت مؤثری انجام دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان بیان داشت: مجمع خیرین ازدواج می‌تواند فعالیت‌های حوزه ازدواج را متمرکز کرده و در تأمین جهیزیه و جشن ازدواج کمک کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز با بیان اینکه موقوفات بستر بسیار مناسبی برای کمک به امر ازدواج است، اظهار داشت: 2 هزار و 600 موقوفه در استان همدان وجود دارد که از این تعداد 750 موقوفه درآمدزا و مابقی انتفاعی هستند.

حجت الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی افزود: از مجموع موقوفات درآمدزا بخش اندکی مرتبط با بحث ازدواج است چرا که وقف انجام شده از نظر شرعی قابلیت تغییر ندارد و باید در مسیر خود هزینه شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اولویت ‎ بندی و نیازسنجی که براساس نیازهای روز جامعه در حوزه موقوفات به عمل آمده است، به افراد قبل از انجام وقف مشاوره داده می‌شود تا موقوفه در رفع مشکلات جامعه اثربخش شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های ویژه ما در بحث موقوفات امر ازدواج است، گفت: علما و روحانیت باید مردم را تشویق کنند که به سمت موقوفات با نیت امر ازدواج سوق داده شوند تا از وقف در مسیر ازدواج بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه حوزه ازدواج نیازمند درآمد پایدار و ثابتی است، عنوان کرد: مجلس و دولت مجوز انتشار اوراق وقفی را همانند اوراق سرمایه‌گذاری صادر کرده ‎ اند که بانک عامل فروش این اوراق بانک ملت معرفی شده است اوراقی به ارزش 100 هزار تومان به بالا عرضه می‌شود.

زین‎العابدینی افزود: فروش اوراق بستر بسیار مناسبی برای توجه به امر ازدواج جوانان است به طوری که می‎توان بخشی از درآمد این اوراقی وقفی را پروژه‌هایی را عملیاتی کنیم که به جوانان در آستانه ازدواج کمک و آنها را ترغیب به تشکیل خانواده کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما