تازه های سایت

کد مطلب: 22900
28. بهمن 1393 - 9:50
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند از برگزاری مراسم یادواره 6 شهید گروه انقلابی ابوذر نهاوند در 30 یهمن خبرداد.
یادواره شهدای گروه انقلابی ابوذر 30 بهمن در نهاوند برگزار می‌شود

 حجت‌الاسلام حسین گروسی در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، گفت: مراسم یادواره 6 شهید گروه انقلابی ابوذر که دردوران حکومت ستم شاهی به دستور مستقیم شاه تیرباران شدند، 30 بهمن در نهاوند برگزارخواهدشد.

وی اظهار کرد: گروه انقلابی و مبارز ابوذر از 6 جوان نهاوندی و همچنین معلم شهید محمد طالبیان در سال 1351 تشکیل شد و به مبارزه علیه ظلم و ستم رژِیم پهلوی پرداخت.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند افزود: جوانان این گروه با مبارزات بر علیه شاه، بعد از دستگیری توسط عاملان ساواک در ۳۰بهمن ماه ۱۳۵۲ به دستور مستقیم محمدرضا پهلوی تیرباران شدند.

حجت‌الاسلام گروسی تصریح کرد: یادواره شهدای گروه ابوذر در سالروز شهادت افراد این گروه (۳۰بهمن ماه) راس ساعت ۹/۳۰صبح در مسجد علمیه آیت الله علیمرادیان برگزارخواهدشد.

وی در پایان از گروه ابوذر به‌عنوان سندی پر افتخار برای ولایتمداری مردم منطقه نام برد و گفت: باید آرمان ها و اهداف شهیدان این گروه به نسل جوان و نوجوان انقال داده شود.

بهمن منشط،ولی‌الله سیف، عباد الله خدا رحمی، روح‌الله سیف، حجت‌الله عبدلی و ماشاالله سیف 6 عضور گروه انقلابی ابوذر نهاوند بودند که پس از دستگیری به دستور مستقیم شاه خائن در سحرگاه روز 30 بهمن 1352 در میدان چیتگر تهران به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما