تازه های سایت

کد مطلب: 22526
4. آذر 1393 - 9:07
رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی استان همدان از تشکیل صندوق اعتباری حمایت از منابع طبیعی نهاوند خبر داد.
تشکیل صندوق اعتباری حمایت از منابع طبیعی نهاوند

 به گزارش سایت گرو، محمد خلیلی در جلسه انتخاب اعضا تعاونی های فراگیر منابع طبیعی نهاوند در سالن جلسات بخشداری مرکزی گفت: برای حفظ، نگهداری، احیا و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی شهرستان نهاوند صندوق اعتباری حمایت از منابع طبیعی نهاوند با مشارکت و سهامداری مردم تشکیل می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه 135 میلیون هکتار از وسعت ایران معادل 83 درصد وسعت ایران جز منابع طبیعی و ملی محسوب می شوند برای حفظ، نگهداری و توسعه و بهره برداری بهینه از آنها به مشارکت و حضور مردم به خصوص جوامع محلی نیاز داریم.

خلیلی گفت: برای اینکه موفق به حضور و مشارکت مردم در اجرای پروژه و طرح های منابع طبیعی باشیم باید وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم در جوامع محلی و کوچک روستایی را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: به همین منظور توانمند سازی و تشکیل صندوق اعتباری حمایت از بخش منابع طبیعی با کمک و حمایت 49 درصد دولت و 51 درصدی مردم در جوامع کوچک محلی و روستایی در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی استان همدان عنوان کرد: اعضا تعاونی و تشکیل دهنده این صندوق همگی مردمی و از جوامع محلی و روستایی انتخاب می شوند و دولت حق برداشت یک ریال از اعتبارات آن را ندارد.

وی بیان داشت: برای تأسیس نهایی این صندوق در مرحله اول تأمین اعتبارات مالی آن است که با حمایت و پشتیبانی 49 درصدی دولت و 51 درصدی مردم انجام می شود و در مرحله بعد عضو گیری این صندوق است که اعضا آن باید عضو تشکل های مانند تعاونی های منابع طبیعی باشند.

خلیلی ادامه داد: هدف از تأسیس و راه اندازی صندوق اعتباری حمایت از منابع طبیعی دادن وام و تسهیلات ساده و روان بانکی با سود کم به جوامع محلی و روستایی برای اشتغالزایی و تولید است.

وی گفت: بهره برداری های بی رویه یکی از بزرگترین آسیب ها و خسارت ها را به منابع طبیعی وارد می کند به همین دلیل لازم است در زمینه بهره برداران، برنامه های ترویجی و مشارکتی بیشتری اجرا شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما