تازه های سایت

کد مطلب: 22453
21. آبان 1393 - 9:20
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: تصفیه خانه نهاوند برای تکمیل شدن نیازمند 11 میلیارد تومان اعتبار است.
تکمیل تصفیه‌خانه‌های نهاوند،نیازمند 11 میلیارد تومان اعتبار

به گزارش سایت گرو، سیدهادی حسینی بیدار در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان که با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: همدان یکی از 10 استان دارای تنش آبی در کشور است که با بحران تأمین کوتاه مدت آب دست و پنجه نرم می‌کند.

وی افزود: تکمیل تصفیه خانه‌های استان همدان به 118 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، به طوری که تصفیه خانه نهاوند به 11 میلیارد تومان، اسدآباد به 72 میلیارد تومان، تویسرکان به 13 میلیارد تومان، رزن به پنج میلیارد تومان و بهار به 9 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان عنوان کرد: کاهش میزان بارندگی در سال‌های اخیر، میزان استفاده از آب‌های زیرزمینی را افزایش داده است، به طوری که در سال 90 با افت شدید آب روبه رو بودیم و میزان بهره‌برداری از آب 94 حلقه چاه استان همدان از یک هزار لیتر در ثانیه به 500 لیتر در ثانیه کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و 74 هزار نفر جمعیت استان همدان تحت پوشش شبکه آب هستند.

حسینی بیدار عنوان کرد: 130 کیلومتر خط انتقال فاضلاب در شهر همدان درحال اجراست که این طرح 52 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ظرفیت کلی انتقال آب این خطوط 310 هزار مترمکعب در روز است.

وی اظهار کرد: سالیانه باید 36 میلیارد تومان برای ترمیم و نگهداری این تصفیه‌خانه‌ها اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به فروش سالیانه 70 میلیون متر مکعب آب در طول سال، گفت: قیمت فعلی فروش آب یک سوم قیمت تمام شده آن است که مشکلاتی را در تأمین اعتبارات ایجاد می‌کند، به طوری که در حال حاضر هشت میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکاریم و به 10 میلیارد تومان هم نیز نیاز داریم.

انتهای پیام

دیدگاه شما