تازه های سایت

کد مطلب: 21444
23. شهريور 1393 - 10:05
برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در نهاوند و تفت در حال حاضر با هاله‌ای از ابهام است که باید منتظر ماند و دید که شاهد برگزاری آن خواهیم بود یا نه؟

انتخابات افغانستان

به گزارش پایگاه خبری گرو، بعد از استعفای مهدی سنایی، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، بحث برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس از سوی امیر خجسته، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی مطرح شد. البته شهرستان تفت نیز یکی از دیگر نقاطی بود که باید انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در آن برگزار می‌شد.

از اواخر بهمن ماه سال گذشته ،نامه ای از سوی امیر خجسته به وزارت کشور برای برگزاری انتخابات میان‌دوره ای مجلس در نهاوند و تفت ارائه شد که البته شورای نگهبان اظهار نظر رسمی در این خصوص انجام نداد. در بودجه سال 93 نیز ردیف بودجه برای برگزاری این انتخابات دیده نشد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اوایل تابستان امسال طی مصاحبه‌ای عنوان کرد: انتخابات میان دوره‌ای نهاوند آبان ماه سال 93 برگزار می‌شود.

خجسته گفته بود ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از 22 شهریور ماه به مدت یک هفته انجام می‌شود، این در حالی است که امروز خبری مبنی بر عدم برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در نهاوند و تفت که به تأیید شورای نگهبان نیز رسیده، بر روی خبرگزاری‌ها درج شد.

عدم برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس اجحاف در حق مردم است

در همین راستا با احمد آریایی‎نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس با ابراز تعجب از این اتفاق اظهار کرد: عدم برگزاری این انتخابات اجحاف در حق مردم شهرستان نهاوند و تفت است زیرا آنها را از داشتن نماینده محروم می‌کند.

وی با بیان اینکه باید تکلیف مردم مشخص شود، نبود بودجه را بهانه خوبی برای این کار ندانست و گفت: اگر کمی از تجمل‌گرایی‌ها کاسته شود به طور حتم می‌توان نسبت به برگزاری این انتخابات و رعایت حقوق حقه مردم امیدوار بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک سال و نیم تا برگزاری انتخابات بعدی مجلس شورای اسلامی وقت مانده، بیان کرد: محرومیت مردم نهاوند از وجود نماینده‌، مدتی است که اهالی این منطقه را با مشکل مواجه کرده و نباید بعد از این همه تأخیر، خبر عدم برگزاری آن شنیده شود.

این هفته پیگیر دلایل وزیر کشور و شورای نگهبان برای عدم برگزاری انتخابات هستم

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نیز با بیان اینکه وزیر کشور 20 روز پیش نامه‎‌ای را خطاب به رئیس مجلس، کمیسیون شوراها و امور داخلی و شورای نگهبان مبنی بر عدم برگزاری انتخابات میان دوره‌ای ارائه کرد که دلایل عدم برگزاری در آن مطرح شده بود، افزود: ظاهراً بعد از طرح این مبحث، شورای نگهبان با برگزاری و یا عدم برگزاری آن مخالفت نکرده است.

امیر خجسته گفت: از آن جا که داشتن نماینده حق مردم است، ما طبق استناد به قانون به دنبال برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس هستیم.

وی افزود: این هفته و هفته آینده، طی برگزاری جلسه‌ای با وزیر کشور و همچنین شورای نگهبان، دلایل خود را در ارتباط با برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس مطرح می‎‌کنیم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: باید دلایل وزیر کشور را در ارتباط با عدم برگزاری این انتخابات بشنویم تا معلوم شود که آیا قانع‌کننده هست یا خیر؟.

کمبود بودجه دلیل درستی برای عدم برگزاری انتخابات نیست

وی باز هم تأکید کرد که برگزاری این انتخابات به عنوان حقوق مردم دو شهرستان نهاوند و تفت بوده و باید نسبت به رعایت آن توجه شود.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس نیز با بیان اینکه داشتن نماینده حق قانونی مردم است، گفت: از آن جا که اخذ اعتبارات و بودجه برای هر شهرستانی و پیگیری امور، بر دوش نماینده‌ها افتاده، برگزاری انتخابات میان دوره‌ای امری لازم است.

علی‌نعمت چهاردولی افزود: شاید کمبود بودجه و صرف هزینه‌های مادی و معنوی برای برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای دلیل درستی باشد اما نباید مردم را از حق قانونی آنها محروم کرد.

وی که معتقد است باید این انتخابات برگزار شود، تأکید کرد: این موضوع به عنوان حق قانونی مردم بوده و نباید بی‌تفاوت از کنار آن گذشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما