تازه های سایت

کد مطلب: 20247
28. تير 1393 - 16:31
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: چهره شهر نهاوند از وجود متکدیان بومی و غیربومی پاکسازی می شود.

90D82664-8667-8926-5FBC-184C7CCB9F92

به گزارش پایگاه خبری گرو، چند ماهی است که گداهای خارجی در سطح شهر نهاوند به شدت در حال افزایش هستند که افزایش این متکدیان خارجی از یک سو باعث بد شدن ظاهر شهر شده واز سوی دیگر باعث شده که مردم به نیازمندان واقعی شهر نهاوند کم تر کمک کنند.
وجود این معضل در شهرستان نهاوند باعث شد تا فرماندار نهاوند با تشکیل ستادی به این موضوع به صورت جدی بپردازد.
امامعلی عبدالملکی در جلسه ستاد جمع آوری متکدیان شهرستان نهاوند که در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد، اظهار داشت: بسیاری از متکدیان موجود در سطح شهر نهاوند  از افراد غیر بومی هستند که از طریق گروه ها و افراد سودجو در بیرون از شهرستان  ساماندهی می شوند و در بازه زمانی معینی به تکدی گری می پردازند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه تکدی گری در قانون مجازات اسلامی ایران به عنوان یک جرم مشخص شده، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی باید با همکاری دستگاه قضایی با گروه ها و افرادی که به صورت سازمان یافته اقدام به تکدی گری می کنند با جدیت برخورد  کنند.

وی افزود: فرمانداری نهاوند تا زمان پاکسازی کامل متکدیان بومی و غیر بومی در سطح شهرستان، ستاد ساماندهی متکدیان را بصورت مستمر برگزار می کند و دستگاه های مرتبط مانند شهرداری، کمیته امداد، بهزیستی و نیروی انتظامی باید گزارشات خود را در این زمینه به صورت هفتگی به فرمانداری نهاوند ارسال کنند.

عبدالملکی بیان داشت: حضور کودکان خیابانی و متکدیان در چهار راه ها و معابر اصلی، چهره شهر را از همه نظر زشت و نازیبا کرده و  نارضایتی همگان را به وجود آورده است.

وی افزود: این افراد که به صورت سازمانه یافته در مناطق مختلف شهر حاضر می شوند علاوه بر ناهمگون کردن منظر شهر، بستر ساز انواع جرایم و شیوع بیماری در سطح شهرستان بوده که با توجه به تدابیر اتخاذ شده بزودی برخوردی جدی با این افراد صورت خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان نهاوند عنوان کرد: جمع آوری متکدیان و تدارک مکانی موقت برای نگهداری آنها برعهده شهرداری است و بهزیستی و کمیته امداد  باید پس از جمع آوری متکدیان بومی افراد بی بضاعت و بیمار را که از جامعه هدف آنها محسوب می شود جدا و به مراکز زیر مجموعه خود هدایت کنند.

دیدگاه شما