تازه های سایت

کد مطلب: 20037
19. تير 1393 - 11:52
امام جمعه نهاوند گفت: اگر در جامعه ای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اجرا نشود همه جامعه ضرر خواهد کرد.

DSC04121

به گزارش پایگاه خبری گرو ، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نهاوند که در سپاه این شهرستان برگزار شد با توجه به لزوم انس گرفتن با قران در ماه مبارک رمضان گفت: بنا برگفته رسول اكرم(ص) ، ماه مبارك رمضان ، ماه قرآن است هر وقت فتنه ها به شما روي آورد به سراغ قرآن برويد و از قرآن راه مقابله را بيابيد و خود را نجات دهيد حالا چه فتنه داخلي يا خارجي باشد.

وی گفت: دوری از فریضه امر به معروف و نهی از منکر ، باعث ترویج معضلات اخلاقی به ویژه بی حجابی و بی بندوباری در جامعه می شود.

امام جمعه نهاوند با تأکید بر اینکه امر به معروف از کلیدی‌ترین مسائل اجتماعی و دینی محسوب می‌شود، ابراز داشت:  اگر سنت الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شود اشرار بر جامعه مسلط می‌شوند.

وی افزود : همه مردم در اجرای مرحله زبانی امر به معروف ونهی از منکر مسوول می باشند و باید بدانند که اگر منکرات در جامعه نهادینه شود ، آنهایی که نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت بوده اند نیز از آن آسیب خواهند دید.

امام جمعه نهاوند بیان کرد: ترویج بدحجابی، طلاق، مواد مخدر و... در جامعه بیانگر هجمه فرهنگی دشمن است و مردم باید با تذکر زبانی از ترویج این گونه منکرها جلوگیری کنند.

وی بیان داشت: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند باید به آنچه می گوید، آگاه باشد، عدالت داشته باشد و با دوستی و مهربانی سخن گوید.

مغیثی گفت: با توجه به تخصصی شدن حربه های دشمنان در تهاجم فرهنگی باید متناسب با شرایط اقدام کرد.

وی بیان داشت: مهمترین هدف اجرای طرح تذکر زبانی تحکیم پایه های فرهنگی جامعه است و امر به معروف و نهی از منکر نشان دهنده غیرت دینی و ملی مردم ولایت مدار در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از سخنانش گفت: در ماه مبارک رمضان باید به موضوع روزه خواری در شهرستان توجه شود چون این موضوع دهن کجی به دین و افراد متدین است و با مغازه هایی که به صورت آزاد به فروش اغذیه و خوراکی مبادرت میکنند برخورد شود.

مغیثی گفت: در دین اسلام هیچ اجباری نیست و ما نمی خواهیم کسی به زور روزه بگیرد ولی تظاهر به روزه خواری در ملاعام نیز گناه است و باید جلوی این کار در اماکن عمومی نهاوند گرفته شود.

دیدگاه شما