تازه های سایت

کد مطلب: 19969
16. تير 1393 - 8:59
به گزارش پایگاه خبری گرو ، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه بهترين روش براي مهار بيكاري توسعه فعاليتهاي اقتصادي كوچك و مشاغل بومي از طريق كار آفرينان اشتغال محور است، گفت: در همین راستا 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد خمینی(ره) سال گذشته در نهاوند خودکفا شدند.
علی کاویانی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نهاوند پنج هزار و 200 خانوار شامل 10هزارو 400 نفر را تحت پوشش خدمات خود دارد.
وی گفت: سال گذشته در راستای هدف اصلی و رویکرد خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد در نهاوند 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد خمینی(ره) خودکفا شدند.

وی با بیان اینکه هر کدام از طرح‌های اشتغال به طور میانگین دو و نیم سال مورد حمایت کمیته امداد بوده‌اند تا به خودکفایی برسند، گفت: افراد خودکفا شده علاوه بر خروج از فقر به اقتصاد مولد کشور نیز کمک کرده و کارآفرینی کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نهاوند عنوان کرد: در ماه رمضان سال جاری در طرح اکرام ایتام هزار و 200 کودک یتیم تحت حمایت مالی خیرین و نیکو کاران قرار می گیرند.

علی کاویانی با بیان اینکه دو طرح جدید در ماه رمضان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاوند اجرا می شود، گفت: در طرح "شفا"به  280 بیمارخاص و صعب العلاج توسط خیرین و مشارکت مردم کمک می شود و در طرح کمک به هزار پیر مرد و پیر زن ناتوان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک می‌شود.

وی اظهار داشت: زکات نقش مهمی در اتحاد و همدلی مردم و فقرزدایی از جامعه دارد و دهیاران باید تبلیغات در ارتباط با پرداخت زکات را افزایش دهند چون در صورتی که پرداخت زکات به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود، دیگر  هیچ فقیری در جامعه اسلامی وجود ندارد.

کاویانی با اشاره به برکات زکات نیز افزود: زﮐﺎت از ارﮐﺎن اﺳﻼم اﺳﺖ و ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﻣﺒﻨﺎی اﺳﻼم را ﺑﺮ ﭘﻨﺞ ﺳﺘﻮن ﺑﻨﺎ ﮐﺮده‌اﻧﺪ ﮐﻪ ﯾﮑﯽ از آﻧها زﮐﺎت اﺳﺖ و دهیاران باید در آستانه جمع‌آوری محصولات کشاورزی، در راستای فرهنگ‌سازی پرداخت زکات و ترغیب مردم برای پرداخت این واجب الهی اقدام کنند.

 

دیدگاه شما