تازه های سایت

کد مطلب: 19579
25. خرداد 1393 - 10:01
استاندار همدان گفت: برای توسعه شهرستان نهاوند 13 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمدناصر نیکبخت در جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان نهاوند که با حضور مدیران استانی و شهرستان نهاوند در سالن فرمانداری نهاوند برگزار شد گفت: به منظور تسهیل در اتمام پروژه و طرح های اجرایی نهاوند مبلغ 13 میلیارد و 260 میلیون تومان اعتبار به شهرستان نهاوند تخصیص داده شد.

وی افزود: در ابتدا باید تمامی زیرساخت های لازم را برای توسعه وجذب سرمایه گذار فراهم کرد و سپس به دنبال جذب آن بود زیرا اگر این شرایط را مهیا نکنیم کسی رغبت به کار و سرمایه گذاری نشان نمی دهد بنابراین از تمامی مدیران استانی و شهرستانی و فرمانداران می خواهم به سرعت موانع پیش رو را برطرف کنند.

استاندار همدان گفت: ورودی ها و خروجی ها شهر نهاوند به هیچ وجه زیبنده و شایسته فرهنگ و تاریخ مردم شهرستان نهاوند نیست به همین علت ورودی و خروجی ها شهر نهاوند تا پایان سال ساماندهی و تغییر می کند.

نیکبخت عنوان کرد: ورودی شهر نهاوند از محور همدان و جاده آورزمان به هیچ وجه مناسب و امن نیست به همین جهت برای رفع و اصلاح دو پیچ خطرناک در این محور یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات استانداری و یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات نقاط حادثه خیز اداره راه و شهرسازی به این موضوع اختصاص می یابد.

استاندار همدان تپه ابوذر معروف به بام نهاوند را یکی از ظرفیت های بی نظیر و زیر ساخت های مناسب برای جذب گردشگر و مرکز تفریحی عنوان کرد و افزود: از محل اعتبارات استانداری مبلغ 300 میلیون تومان و از محل اعتبارات فرمانداری نهاوند 400 میلیون تومان برای آسفالت راه دسترسی به بام نهاوند تخصیص یافت.

محمد ناصر نیکبخت همچنین از فرماندار نهاوند خواست تا با همکاری جهاد کشاورزی، شهرداری و اداره میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به مهیا کردن زیر ساخت ها و امکانات لازم برای ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بام نهاوند اقدام کند.

*** تعیین تکلیف ساختمان دخانیات نهاوند

استاندار همدان از تعیین تکلیف ساختمان دخانیات نهاوند خبر داد و گفت:طبق آخرین صحبت هایی که با تهران داشتم واگذاری و تخریب ساختمان دخانیات نهاوند به منظور احداث میدان جدید مرکزی نهاوند باید حداکثر تا پایان تیرماه سال جاری به اتمام برسد.

نیکبخت از تخصیص اعتبارات 400 میلیون تومانی به پروژه مجتمع فرهنگی شهر فیروزان و 100 میلیون تومانی برای آزمایش بیماری وی اچ اس و 200 میلیون تومانی برای ایجاد فضای پایگاه انتقال خون ثابت در نهاوند خبر داد و افزود: برای روکش آسفالت معابر و خیابان و جاده های شهرستان نهاوند یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

دیدگاه شما