تازه های سایت

کد مطلب: 45485
25. اسفند 1399 - 7:42
امام‌جمعه نهاوند با انتقاد شدید از طرح ادغام دانشگاه ملی دخترانه این شهرستان گفت: از مسئولان درخواست داریم این کار را نکنند و بهانه دست افراد ندهند چون دانشگاه دخترانه نهاوند تنها دانشگاه تک جنسیتی استان همدان و باید بیشتر موردتوجه و حمایت باشد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی، امام‌جمعه نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما با انتقاد شدید و مخالفت با طرح ادغام دانشگاه ملی دخترانه نهاوند گفت: وزارت علوم و وزیر علوم در بین دانشگاه‌های شهرهای استان فقط دانشگاه نهاوند را وابسته و ادغام کرده‌اند و این موضوع را بخشنامه و ابلاغ کرده‌اند که زیرمجموعه ملایر یا همدان باشد.

وی اظهار داشت: درحالی‌که برای دانشگاه ملایر یک دلیل و برای دانشگاه اسدآباد نیز دلیلی دیگر آوردند که مستقل باشد ولی دانشگاه نهاوند را ادغام کردند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: حرف و مطالبه شهرستان این است که دانشگاه نهاوند باید مانند سایر دانشگاه‌ها مستقل باشد و اگر بخواهند وابسته باشند باید بدانند این اقدام تبعات دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه ملی نهاوند یک دلیل عمده دارد که باید بیشتر موردتوجه باشد و این است که این دانشگاه تنها دانشگاه تک جنسیتی استان همدان و باید بیشتر و بهتر موردحمایت باشد.

حجت‌الاسلام مغیثی گفت: از مسئولان وزارت علوم درخواست داریم از نجابت مردم سو استفاده نشود و اگر بنا است تصمیمی گرفته شود باید برای همه باشد و همه دانشگاه‌ها وابسته باشند و ما هم حرفی نداریم.

وی اظهار داشت: نباید این‌طور باشد که مثلاً دانشگاه اسدآباد مستقل باشد ولی نهاوند ادغام و وابسته شود و این تضعیف و ظلم مضاعف به نهاوند است و مردم نیز سکوت نخواهند کرد و من احتمال می‌دهم مسائل امنیتی هم‌پشت سر آن باشد.

امام‌جمعه نهاوند افزود: امیدوارم مسئولان امر به این مهم توجه داشته باشند و اگر این اتفاق افتاد و این دانشگاه وابسته شد ما مسئولان شهرستان نمی‌توانیم جوابی به مردم بدهیم و این اقدام تبعیضی ناروا نسبت به نهاوند است که در بخش‌های مختلف عقب‌مانده است.

وی بیان کرد: مردم این موضوع را حمل بر بی‌عرضگی مسئولان یا تبعیض دادن نسبت به دانشگاه‌ها و مسائلی از این قبیل راجع به وزارت علوم می‌بینند.

حجت‌الاسلام مغیثی در پایان گفت: از مسئولان تصمیم گیر خواهش می‌کنیم این کار را نکنند و بهانه دست افرادی ندهند که بخواهند به این وسیله حرکتی خلاف امنیت انجام دهند.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما