تازه های سایت

کد مطلب: 19566
24. خرداد 1393 - 8:27

بازی های بومی محلی نهاوند

 

غلامرضا جعفری در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گرو گفت: در این رقابت ها که به مدت دو روز در نهاوند برگزار شد،350 نفر در قالب تیمهایی از استانهای ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، زنجان، مرکزی، همدان و شهرستان نهاوند با هم به رقابت پرداختند که در پایان تیم بانوان و آقایان لرستان قهرمان نخستین دوره بازی های بومی محلی کشور در نهاوند شد.

جعفری گفت:جشنواره فرهنگی ورزشی بازی های روستایی و بومی محلی کشور به مناسبت نیمه شعبان برای اولین بار در نهاوند برگزار شد و در این جشنواره علاوه بر اجرای بازی های بومی و محلی، جشن های شاد محلی به مناسبت میلاد صاحب الزمان(عج) نیز به اجرا در آمد.

رئیس فدراسیون بومی محلی کشور افزود: قرار بود که مسابقات بومی محلی ویژه استان های غربی کشور برگزار شود که به دلیل استقبال تعداد زیادی از استان های سایر نقاط کشور به صورت ملی برگزار شد که در پایان به ترتیب تیم های لرستان با 56 امتیاز همدان  46 امتیاز و ایلام با 45 امتیاز در رده بانوان و آقایان اول تا سوم شدند.

جعفری اظهار داشت: در بخش آقایان مسابقات در رشته های دال پلان، طناب کشی، پنجگانه و کشتی سنتی زوران و در بخش بانوان در رشته های دال پلان، طناب کشی و سه گانه در حال برگزاری است.

وی گفت: در رده انفرادی رشته کشتی محلی وزن 72 تا 82 کیلوگرم سجاد احمدی از نهاوند، امین تلفانی از کرمانشاه، میثم زیوریار از همدان عناوین اول تا سوم را بدست آوردند. همچنین در اوزان 90 تا 105 کیلوگرم شاهین حاجی میرزایی از کردستان، ابوالفضل بربط از همدان و عبدالله ایری از گلستان مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

جعفری افزود: در مسابقات تیمی دالپلان آقایان تیم های کرمانشاه لرستان و زنجان اول تا سوم شدند در رده دالپلان بانوان تیم های لرستان، نهاوند و ایلام عناوین اول تا سوم را بدست آوردند.

رئیس فدراسیون بومی محلی کشور اظهار کرد: در مسابقات طناب کشی آقایان تیم های مرکزی، لرستان و نهاوند اول تا سوم شدند همچنین در طناب کشی تیم های بانوان لرستان، کرمانشاه و مرکزی عناوین اول تا سوم را کسب کردند.
وی گفت: در مسابقات سه گانه بانوان تیم های ایلام، لرستان و نهاوند و در مسابقات پنج گانه آقایان تیم های ایلام، همدان و لرستان اول تا سوم شدند.

غلامرضا جعفری بیان کرد: این مسابقات به مناسبت ولادت حضرت مهدی (عج) همراه با موسیقی محلی و برپایی 6غرفه شامل طبخ غذای سنتی، صنایع دستی، آلات موسیقی، فرش و گلیم، محصولات لبنی و تالار گفت و گو درباره آداب و فرهنگ اقوام مختلف در محل استادیوم 15هزار نفری علیمرادیان نهاوند به مدت دو روز برگزار شد.

دیدگاه شما