تازه های سایت

کد مطلب: 44373
30. آذر 1399 - 10:31
فرماندار نهاوند گفت: شرایط کرونا در این شهرستان کنترل‌شده است ولی برگزاری دورهمی شب یلدا باعث هدر رفتن زحمات چندین ماهه کادر درمان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، مراد ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: یلدای به‌دوراز کرونا را برای همه مردم نهاوند آرزو دارم چون دورهمی‌های شب یلدا به‌تنهایی می‌تواند زحمات عزیزانی که وضعیت فوق قرمز شهرستان را به شرایط کنترل‌شده تبدیل کردند؛ هدر بدهد.

وی اظهار داشت: الآن شرایط شهرستان کاملاً کنترل‌شده است و این دورهمی‌ها می‌تواند مبتلایان را افزایش دهد بنابراین خانواده‌ها باید مراقب باشند.

فرماندار نهاوند افزود: طبق گفته پزشکان حدود 60 درصد از علت ابتلا به کرونا ناشی از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها بوده است که جای نگرانی دارد و شرایط سختی را درگذشته به وجود آورده است.

وی بیان کرد: برخی از خانواده‌ها خودشان را فریب می‌دهند و میهمانی و دورهمی برگزار می‌کنند و میگویند با رعایت پروتکل بوده و می‌خواهند شب یلدا مراسم برگزار کنند و چند خانواده را در یک مکان جمع می‌کنند و میگویند فاصله‌گذاری بوده است.

ناصری ادامه داد: این حرف‌ها توجیه است و باید بپذیریم هر تجمعی در کوتاه‌ترین زمان در شب یلدا یک‌کم شدن به دنبال دارد و از شهروندان درخواست می‌کنم این موارد را مدیریت کنند و از دورهمی بپرهیزند.

وی گفت: به خاطر خودشان و سلامت افراد دارای بیماری زمینه‌ای و افراد مسن که در خانواده‌ها وجود دارد از شهروندان درخواست می‌کنیم هیچ‌گونه دورهمی را نداشته باشیم و شب یلدا را به عزا تبدیل نکنیم.

فرماندار نهاوند افزود: امسال می‌طلبد و شرایط ایجاب کرده که دورهمی شب یلدا به‌صورت مجازی برگزار شود و شب یلدا و دورهمی را برای سال‌های بعد برگزار کنیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم با همدلی بتوانیم از این شرایط عبور کنیم و می‌توانیم شرایطی را ایجاد کنیم تا موج چهارم را تجربه نکنیم و اگر دستورات بهداشتی رعایت نشود باید منتظر موج بعدی کرونا باشیم که امیدوارم با همکاری مردم شاهد این موج نباشیم.

استفاده از فضای مجازی برای برگزاری مراسم شب یلدا

دکتر غلامرضا مسعودی رئیس نظام پزشکی نهاوند نیز گفت: از مردم عزیز نهاوند می‌خواهیم که از دورهمی‌های شب یلدا خودداری و از فضای مجازی و موبایل برای تبریک و احوال‌پرسی یلدا استفاده کنید.

وی اظهار داشت: مبادا با دورهمی شب یلدا زحماتی که برای مقابله با کرونا کشیده شده است به هدر رود چون با اقداماتی که انجام‌شده آمار کاهشی شده است و امیدواریم آمار روزبه‌روز بهتر شود و مردم هم مانند گذشته همکاری کنند.

مسعودی افزود: کادر درمان تمام‌قد در تلاش هستند و خواهش می‌کنم از مردم عزیز نهاوند که برای شب چله از این دور همی‌ها دوری‌کنید و چون عامل اصلی کرونا برگزاری همین دور همی‌ها است.

رئیس نظام پزشکی نهاوند در پایان گفت: از شهروندان می‌خواهیم به‌صورت مجازی مراسم شب یلدا را برگزار کنند تا آمار کرونا افزایش نیابد و باید این شرایط را مدیریت کرد و همکاری مردم برای جلوگیری از دور همی‌های شب یلدا ضروری است.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما