تازه های سایت

کد مطلب: 19459
18. خرداد 1393 - 9:09
خبرگزاری فارس: نهاوند دارنده مقام برتر تولید محصول خیار بوته‌ای در همدان

به گزارش پایگاه خبری گرو، احد ظفری اظهار داشت: نهاوند با 350 هکتار سطح زیر کشت، دارای بیشترین سطح زیر کشت خیار استان همدان است.

وی گفت: میانگین برداشت خیار در شهرستان نهاوند 50 تن در هر هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود 17 هزار و 500 تن خیار در نهاوند برداشت شود.

وی گفت: نهاوند بیشترین سطح زیر کشت خیار همدان را دارد که علاوه بر تأمین خیار مورد نیاز استان به سایر استان‌های کشور نیز صادر می‌کند.

ظفری با بیان اینکه نهاوند به عنوان قطب کشاورزی استان محسوب می‌شود، گفت: این شهرستان تولیدکننده بیش از 20 نوع محصولات کشاورزی است و در 14 محصول رتبه اول تا سوم استان را دارد.

وی اضافه کرد: تولید سالانه 552 هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در نهاوند معادل 10 درصد کل تولیدات محصولات کشاورزی استان همدان است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان داشت: امسال پیش‌بینی می‌شود 17 هزار و 500 تن خیار در نهاوند تولید شود که حدود یک‌هزار و 400 نفر کشاورز به صورت مستقیم در زمینه برداشت این محصول مشغول به کار شده‌اند.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی به منظور علمی‌تر شدن برنامه کشاورزی و تسهیل در روند اجرای طرح‌های کشاورزی تعدادی از کارها و امور را به بخش کشاورزی واگذار کرده است.

ظفری افزود: پنج شرکت فنی و مهندسی و مشاوره‌ای در نهاوند وجود دارد که هر شرکت متشکل از پنج نفر فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی است و از محل اعتبارات دولتی امور زراعی، تحقیقات و آموزش‌های مربوط به آن را برعهده دارند.

وی اظهار داشت: از آن جایی که در هنگام آغاز عملیات برداشت این محصول ممکن است کشاورزان آب بیشتری مصرف کنند، توصیه شده در اراضی کاشت این محصول، از روش آبیاری تحت فشار و قطره‌ای استفاده شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در مراحل سه‌گانه کاشت، داشت و برداشت این محصول بیش از یک‌هزار نفر در نهاوند مشغول فعالیت هستند.

دیدگاه شما