تازه های سایت

کد مطلب: 19281
8. خرداد 1393 - 10:21
مدیر عامل تعاونی دامداران نهاوند گفت: دامداران سنتی تولید کننده شیر در نهاوند بیش از ۶میلیارد ریال بابت یارانه تولید خود از اداره کل صنعت، معدن و تجارت همدان طلبکار هستند.

 گاوداری‌های فشافویه

به گزارش پایگاه خبری گرو، خدامراد کیانی گفت: بیش از 4 ماه است که 6 میلیارد ریال از طلب دامداران سنتی تولید کننده شیر در نهاوند از طرف اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان که مصوبه دولت بوده پرداخت نشده است.

وی گفت: دامداری های سنتی نهاوند که به طور معمول بین 1 تا 6 راس دام دارند در هر ماه 70 تن شیر خام تولید و تحویل کارخانه ها و ایستگاه های جمع آوری شیر می دهند که بر اساس مصوبه دولت قرار بود برای حمایت از تولید کنندگان بابت هر کیلو شیر  200 تومان به آنها یارانه پرداخت شود.

مدیر عامل تعاونی دامداران نهاوند افزود: متاسفانه از آذرماه سال گذشته تا کنون اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان این یارانه را پرداخت نکرده که موجب نگرانی دامداران شهرستان شده است.

کیانی عنوان کرد: تعاونی دامداران نهاوند هرماه 50 تن سبوس یارانه ای با قیمت 260 تومان را بین تولید کنندگان شیر توزیع می کند.

وی گفت: دامدارانی که روزانه 20 کیلو گرم شیر خام را تحویل این تعاونی دهند می توانند ماهانه تا سقف 200 کیلو گرم سبوس یارانه ای با قیمت 260 تومان تحویل بگیرند و این در حالی است که قیمت هر کیلو آزاد آن نزدیک به 800 تومان است.

مدیر عامل تعاونی دامداران نهاوند اظهار کرد: روزانه بین 15 تا 20 تن شیرخام از دامداران نهاوندی خریداری می شود که پس از انجام آزمایشات مختلف و اطمینان از سلامت شیر تحویل کارخانه های  شهرستان و استان می شود.

وی افزود: تعاونی دامداران نهاوند به عنوان بزرگ‌ترین تعاونی دامداری استان 6 هزار عضو دارد که 48 هزار رأس دام سبک و سنگین دارند و سرمایه ثبتی این تعاونی بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال است.

کیانی بیان کرد: سود دهی این تعاونی نیز 300 میلیون ریال است و به صورت سهام بین دامداران توزیع می‌شود.

مدیر عامل تعاونی دامداران نهاوند گفت: کارخانه خوراک دام نهاوند در شهرک صنعتی با خرید 2 هزار و 500 متر زمین و در حال حاضر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده روزانه 50 تن کنستانتره طی یک شیفت کاری تولید می‌کنند که اعتبار اولیه احداث این کارخانه 450 میلیون تومان و برای 13 نفر ایجاد اشتغال می کند.

کیانی افزود: در شهرستان نهاوند 40 دامداری صنعتی در حال فعالیت هستند که بیش از 3000 رأس دام اصیل در این دامداری‌ها وجود دارد که  300 نفر از دامداران برای معرفی به صندوق بیمه روستایی و عشایری معرفی شده‌اند.

مدیرعامل تعاونی دامداران نهاوند اظهار کرد: تعاونی دامداران با 7 نفر نیروی اداری و 10 نفر کارشناس پاره‌وقت امور مربوط به دامداران را انجام می‌دهند که شرکت تعاونی دامداران نهاوند با سرمایه اولیه 17 میلیون ریال در سال 1364 تأسیس شده است.

دیدگاه شما