تازه های سایت

کد مطلب: 19182
4. خرداد 1393 - 10:24

DSC03505

به گزارش پایگاه خبری گرو، فرماندار نهاوند در نشست مشترک هیئت اقتصادی ، صنعتی استان سوردلوفسک روسیه با تجار نهاوندی در فرمانداری این شهر گفت: سفر هئیت تجاری روسیه به شهرستان نهاوند فرصت مناسبی است تا استعداد و ظرفیت های فراوان نهاوند در حوزه های مختلف به خارج از ایران معرفی شود.

امامعلی عبدالملکی گفت: این شهرستان با ظرفیت های فراوان درحوزه های کشاورزی، صنعت، معدن، شیلات، صنایع دستی و گیاهان دارویی آماده همکاری و گسترش مناسبات با استان سوردلوفسک روسیه است.

عبدالملکی افزود: شهرستان نهاوند با ظرفیت تولید 62 میلیون تن دولومیتمیتواند 50 درصد ظرفیت تولید دولومیت کشور را انجام دهد که در صورت سرمایه گذاری شرکت روسیه؛ هم نیاز داخل کشور را مرتفع میکنیم و هم به صادرات این محصول میپردازیم و باعث سودآوری دوطرف خواهد شد.

فرماندار نهاوند گفت:نهاوند در حوزه کشاورزی برای گسترش روابط تجاری و همکاری سرمایه گذاری با طرف روسی خود توانمندی های زیادی دارد و تولید 48 هزار تن سیب، 31 هزارو 425 تن هلو، پنج هزارو 670 تن شلیل، 12 هزارو 407 تن گردو، چهار هزارو 80 تن زردآلو و سه هزارو 807 تن گوجه سبز در غرب کشور دارای رتبه عالی در بخش کشاورزی است و می تواند بخش اعظمی از نیاز روسیه به محصولات باغی را تأمین کند.

>>>  درزمینه فناوری، تجهیزات و استخراج منابع طبیعی پیشنهادهای خوبی برای طرف ایرانی داریم.

الکساندر یورو ویچ پتروف معاون نخست وزیر استان سوردلوفسک و سرپرست وزارت صنعت و علوم این استان روسیه و رئیس هیئت تجاری روسیه عنوان کرد: سوردلوفسک در متالوژی و ماشین سازی دارای پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا است و در این دو حوزه می توانیم با ارائه پیشنهاد عملی و با استفاده از فن آوری و تجهزات روسیه محصولاتی تولید کرد که دارای ارزش افزوده بالایی باشند.

DSC03513

الکساندر یورو ویچ پتروف ادامه داد: نهاوند دارای سابقه تاریخی، فرهنگ غنی و ثروت زیادی در حوزه صنعت و کشاورزی است و این ویژگی ها در ناحیه اورال روسیه نیز وجود دارد لذا می توان تبادل فرهنگی و ارزشی میان دو ناحیه نهاوند و اورال برقرار کرد.

وی افزود: در حال حاضر از استان سوردلوفسک روسیه 11 شرکت و کمپانی بزرگ در بخش صنعت و معدن  و ماشین آلات ریلی در نمایشگاه  بین المللی تهران حضور دارند که این موضوع می تواند زمینه همکاری بیشتر ایران و روسیه را فراهم کند.

سرپرست هیئت روسی بیان داشت: استان سوردلوفسک دارای ظرفیت های زیادی در تولید برق، ماشین آلات معادن، جنگل و فراوردهای چوب، توسعه و تولید زیر ساخت های ریلی، پزشکی شیمی، امور شهری، تعمیر و سرویس صنایع هوایی و بخش دانشگاهی است.

استان سوردلوفسک با بیش از چهار میلیون جمعیت و 194هزارو 800 کیلومتر مربع وسعت در قسمت آسیایی روسیه واقع شده است که مرکز اداری آن شهر یکاترینبورگ است.

دیدگاه شما