تازه های سایت

کد مطلب: 19098
31. ارديبهشت 1393 - 9:48
رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند از برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس با موضوع نهاوند و زلزله خبر داد

عکاسی

محمد تقی شهبازی در حاشیه مراسم رونمایی از پوستر مسابقه ملی اولین جشنواره عکس با موضوع نهاوند و زلزله هم زمان با برگزاری بزرگترین مانور  امداد و نجات میدانی در بافت فرسوده شهرستان نهاوند گفت: به منظور برطرف کردن نقاط ضعف مانور زلزله نخستین مسابقه ملی عکس با موضوع نهاوند و زلزله در این شهر برگزار میشود و از هفته گذشته نیز دبیرخانه جشنواره کار خود را شروع کرده است.
وی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره به صورت ملی به دلیل حضور عکاسانی از اقصی نقاط کشور در مانور زلزله ای که در نهاوند برگزار شد و همچنین خلق عکس های خلاقانه و منتقدانه آنهاست که انها میتوانند در این زمینه نقاط ضعف و قوت هلال احمر را نشان دهند تا ما در مراحل بعدی زلزله این نقاط ضعف را برطرف کنیم.

رئیس جشنواره ملی عکس نهاوندافزود: شهرستان نهاوند به طول 120 کیلومتر مربع بر روی گسل فعال زلزله قرار دارد و حضور عکاسان در حین برگزاری این مانور در بافت های فرسوده مانند محله های شیخ منصور و پای قلعه باعث شد عکس های خوبی در این زمینه تهیه شود.

شهبازی اظهار کرد: سلامت روانی افراد و امداد و نجات افراد زلزله زده در هر جامعه یکی از موضوعات مهم در تمامی کشورهای دنیا محسوب می‌شود در این بین تلفیق موضوع ضرورت آموزش مردم برای مقابله با زلزله و نجات جان مردم با رویکرد های هنری از دید عکاسان می تواندکمک شایانی به برنامه ریزی در ستاد بحران کند.

رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند بیان کرد: هنر عکاسی به عنوان یکی از مهم‌ترین رسانه‌های تصویری عصر حاضر که تاثیر بسزایی در بازگویی مسائل اجتماعی داشته است می‌تواند به عنوان یکی از راه های تاثیرگذار در ارتقاء سلامت روان و روشن کردن نقاط ضعف و قوت مانور تلقی شود.

رئیس جشنواره ملی عکس نهاوند و زلزله گفت: محورهای موضوعی جشنواره شامل، نگاه خلاقانه عکاس به مانور، نحوه امداد نجاد توسط خودرو  و نیروهای امدادگر، عکس العمل مردم در محل برگزاری مانور،حضور مسئولان در محل مانور و توجه به بافت فرسوده نهاوند است.

وی بیان کرد: هیئت داوران جشنواره آقایان محمد تقی شهبازی،عباس ترکاشوند،علی سهرابی، بهروز بحیرایی،محمدفلکی و بهمن روزبهانی می باشند که به 5نفر از بهترین عکاسان در دو بخش دوربین حرفه ای و موبایل 11میلیون ریال همراه با حق تالیف عکس اهداءمی کنند.

شهبازی افزود: تمامی عکاسان حرفه ای و آماتور حاضر در این مانور می توانند تا تاریخ26 خردادماه 7 قطعه از آثار خود را به نشانی نهاوند چهارباغ شهید بهشتی، جنب دادگستری در قالب یک عدد  DVD به جمعیت هلال احمر نهاوند تحویل و یا آثار خود را به آدرس الکترونیکی ABS.TORKA@YAHOO.COM و یا  ALI.SOHRABI1354@GMAIL.COM  ارسال کنند.

دیدگاه شما