تازه های سایت

کد مطلب: 19061
30. ارديبهشت 1393 - 11:50
محمد سلگی، جانباز شهر برزول پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جانبازی بر اثر ترکش خمپاره و مصدومیت شیمیایی به جمع هم‌رزمان شهیدش پیوست.

19347e1c3ca0

به گزارش پایگاه خبری گرو، فرزند شهید سلگی با اعلام این خبر گفت: پدرم در سال 1361 در منطقه سرپل‌ذهاب بر اثر ترکش خمپاره به درجه جانبازی نائل شد و به این دلیل که به اعتقاد وی جانبازی او معامله با خدا بوده، هرگز به دنبال دریافت کارت جانبازی نبود.

یاسر سلگی با اشاره به بازنشستگی پدرش در سال 90 افزود: شهید سلگی در سال‌های پس از دوران دفاع مقدس به عنوان فرمانده پدافند هوایی کرمانشاه و در 10 سال اخیر نیز در فرماندهی گردان زرهی بلال خدمت کرده‌اند.

سلگی با اشاره به تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از بیماری‌های قلبی و تنفسی به علت عوارض شیمیایی توسط شهید سلگی گفت: بارزترین ویژگی‌های خلقی شهید محمد سلگی خوش اخلاقی، توجه به بیت‌المال و بردباری بود و سرکشی از خانواده‌های شهدا از عمده فعالیت‌های وی در سال‌های اخیر به شمار می‌آمد.

وی با بیان اینکه از شهید سلگی 4 دختر و 2 پسر به جای مانده افزود: در روز شهادت حضرت زینب(س) پدرم با زبان روزه به دیدار خدای خویش شتافت که پیکر وی نیز بر شانه‌های نیروهای سابق این شهید و عموم مردم در شهر برزول از توابع شهرستان نهاوند تشییع و در امامزاده فضل بن موسی کاظم (ع) این شهر به خاک سپرده شد.

فرزند این شهید با بیان اینکه پدر شهیدش 400 روز از طلب مرخصی و 30میلیون ریال از سنوات خود را به علت توجه به بیت‌المال بخشیده‌اند تصریح کرد: علاوه بر جانبازی بر اثر مصدومیت شیمیایی، 14 ترکش از دوران دفاع مقدس در بدن این شهید به جای مانده بود.

دیدگاه شما