تازه های سایت

کد مطلب: 19031
28. ارديبهشت 1393 - 9:20
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در ستاد ساماندهی گلزار شهدای نهاوند گفت: 78 شهید گمنام در استان همدان آرمیده اند


به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد جواد زمردیان در ستاد ساماندهی گلزار شهدای نهاوند در فرمانداری این شهرستان  با بیان اینکه شهدا برکت این سرزمین هستند، اظهار کرد: آرامش و توفیقات امروز کشور مرهون گذشت و رشادت شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

وی گفت: اقتداری که امروز ایران اسلامی در سطح جهان پیدا کرده است به برکت دفاع مقدس و خون پاک شهیدان است.

وی افزود: از کل 12 هزار مفقودین جنگ تحمیلی، 7 هزار پیکر پاک شهدا پیدا شده و 5 هزار پیکر دیگرباقی مانده که ازاین تعداد358 پیکر مطهر مربوط بهاستان همدان است.

وی گفت: استان همدان هشت هزار شهید والا مقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده و 78 شهید گمنام نیز در سطح استان وجود دارد که بیشترین تعداد آن با 40 شهید در مرکز استان به خاک سپرده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 24 نقطه یادمانی شهدای گمنام در استان همدان داریم، خاطرنشان کرد: شهدای گمنام در سه محل مراکز آموزشی، ارتفاعات و پارک‌های تفریحی به منظور ایجاد پایگاه‌های معنوی آرمیده‌اند.

زمردیان افزود: امیدواریم با تشکیل هیئت امنای حرم شهدای گمنام در سراسر استان شاهد جذب اعتبارات بیشتر برای اتمام یادمان‌ها باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: ترویج فرهنگ شهادت از جمله عوامل موثر برای ناکامی دشمن است و کشور در همه حال نیازمند ترویج فرهنگ شهید و شهادت است که یاد و خاطره شهدا زمینه و بستر این امر را فراهم می‌کند.

وی افزود: مهم‌ترین ویژگی که در تمامی شهدا وجود دارد تبعیت و اطاعت از ولایت است که این مسئله باید امروز به عنوان یک اصل در رفتار‌های مردم خود را نشان دهد.

در ادامه این جلسه علی بخشی رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران نهاوند گفت: برای تکمیل گلزار شهدای شهر برزول با 37 مزار شهید یک میلیارد ریال، برای تکمیل گلزار شهدای روستای رزینی با 12 مزار 200 میلیون ریال و برای تکمیل مزار 192 شهید در 79 روستا نیز بیش از 90 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز می باشد.

وی افزود: کار ساماندهی گلزار شهدا در سطح شهر توسط شهرداریها، در گلزارهای بالای سه شهید توسط بنیاد مسکن و روستاهای یک تا سه مزار نیز توسط دهیاریها انجام شده است.

علی بخشی گفت: شهرستان نهاوند در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی 850 شهید، حدود دو هزار و 600 جانباز و 92 نفر آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

دیدگاه شما