تازه های سایت

کد مطلب: 19027
28. ارديبهشت 1393 - 9:01
تیم فوتبال اتلتیکو مادرید عنوان قهرمانی رقابت‌های این فصل لالیگا را به دست آورد.
خبرگزاری فارس: اتلتیکو مادرید برای دهمین بار قهرمان شد/ فصل رویایی شاگردان سیمئونه در نوکمپ تکمیل شد

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از خبرگزاری فارس، در حساس‌ترین دیدار از هفته سی و هشتم و پایانی لالیگا اسپانیا، در دیداری فینال‌گونه که نتیجه ان قهرمان این دوره از رقابت‌ها را مشخص می‌کرد، تیم فوتبال بارسلونا رده دومی در حالی در ورزشگاه خانگی خود میزبان اتلتیکو مادرید صدرنشین بود که در صورت پیروزی می‌توانست از عنوان قهرمانی خود در این رقابت‌ها دفاع کند و در صورت کسب نتیجه تساوی و یا برد شاگردان سیمئونه، این اتلتیکو مادرید بود که می‌توانست پس از سال‌ها عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کند و به سلطه بیش از 10 ساله بارسلونا و رئال مادرید در اسپانیا پایان دهد.

رئال مادرید هفته گذشته با شکست مقابل سلتاویگو از کورس قهرمانی بازمانده بود.

این مسابقه حساس در نهایت با نتیجه یک بر یک به پایان رسید تا اتلتیکو مادرید با متوقف کردن آبی‌اناری‌ها جلوی چشم تماشاگران خودی، برای دهمین بار عنوان قهرمانی را به شکلی رویایی در ورزشگاه نوکمپ کسب کند.

مهم‌ترین و اولین اتفاق بازی در نیمه نخست مصدومیت دیگو کاستا مهاجم ارزشمند اتلتیکو مادرید بود که موجب شد وی با چشمانی گریان در دقیقه 15 از زمین مسابقه خارج شود.

بارسلونا با این اتفاق با خیالی آسوده‌تر بر فشار حملات خود افزود تا اینکه بالاخره در دقیقه 34 آلکسیس سانچز روی پاس زیبای مسی با شوتی دیدنی و از زاویه بسته دروازه اتلتیکو مادرید را گشود تا بارسلونا یک بر صفر پیش افتد. نیمه نخست با همین نتیجه خاتمه یافت.

اما در نیمه دوم اتلتیکو بازی را طوفانی شروع کرد و موفق شد مزد حملات پردامنه خود را خیلی زود و در دقیقه 49 روی ارسال کرنر و ضربه سر گودین به دست آورد.

حملات بارسلونا در نیمه دوم زهردار نبود و اتلتیکو موفق شد با مدیریت بازی در میابه میدان و پرسینگ در نیمه بارسلونا از خوردن گل دیگر جلوگیری کند.

بارسلونا تاکنون 22 بار و اتلتیکو مادرید 9 بار قهرمان لالیگا اسپانیا شده‌ بودند.

بدین ترتیب اتلتیکو مادرید موفق شد برای دهمین بار و به شکلی رویایی عنوان قهرمانی این فصل رقابت‌های لالیگا را در ورزشگاه نوکمپ به دست آورد. این تیم با این تساوی به امتیاز 90 رسید و بالاتر از بارسلونا و رئال مادرید با 87 امتیاز موفق شد پس از سال 1996 عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را بار دیگر به دست آورد.

 

برای مشاهده جدول رده بندی لالیگا اسپانیا اینجا کلیک کنید.

دیدگاه شما