تازه های سایت

کد مطلب: 18947
24. ارديبهشت 1393 - 7:58

اعتکاف

 سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند در گف تو با خبرنگار ما با اعلام این خبر گفت:خوشبختانه استقبال مردم و به ویژه جوانان نهاوند برای اعتکاف در مساجد از روند رو به رشدی برخوردار بوده به نحوی که میزان معتکفین امسال در مقایسه با سال گذشته با 30 درصد رشد روبرو بوده است.

وی افزود: با فرارسیدن ایام البیض ماه رجب و آغاز سنت معنوی اعتکاف یک هزار و 150 نفر ازمردم نهاوند که اغلب آنها را جوانان تشکیل می دهند در 20 مسجد شهرستان معتکف شدند .

 افزود:ایام اعتکاف بهترین فرصت برای نزدیکی انسان به خداوند ،انس با معنویت و جلوگیری او از افتادن به دامان انحرافات است.

ˈگروسیˈافزود: امسال برای اعتکاف 20 مسجد در سطح شهرستان در نظر گرفته شد که 16 مسجد آن در سطح روستاهای بزرگ و مراکز بخشها بوده و شش مسجد نیز در سطح شهر بوده است.

وی به برنامه های حاشیه ای این مراسم اشاره کرد و افزود: در ایام اعتکاف بیش از 100 برنامه شامل ادعیه های مختلف ، گفتمانهای دینی با موضوع سبک زندگی اسلامی ،محافل انس با قرآن و تفسیر قرآن با همکاری روحانیون طرح هجرت به اجرا در می آید.

وی همچنین به نقش خانواده ها در برپایی مراسم اشاره کرد و گفت: امسال خانواده ها نیز نقش خوبی در برپایی سنت اعتکاف ایفا نمودند و با همراهی فرزندان خود مقدمات حضور آنان را در این مراسم فراهم ساختند .

وی ابراز امیدواری نمود که آثار معنوی و تربیتی این سنت حسنه بتواند در جامعه اثر ماندگاری داشته و خنثی کننده توطئه تهاجم فرهنگی غرب و عامل گرایش جوانان به سوی معنویت در دیگر ایام سال باشد.

دیدگاه شما