تازه های سایت

کد مطلب: 18933
22. ارديبهشت 1393 - 9:42
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت:امسال 17 هزار و 500 تن خیار در نهاوند برداشت می شود
احد ظفری در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو گفت: نهاوند بیشترین سطح زیر کشت خیار استان همدان را دارد که علاوه بر تأمین خیار مورد نیاز استان به سایر استان های کشور نیز خیار صادر می کند.
 وی گفت: میانگین برداشت خیار در شهرستان نهاوند 50 تن است و امسال پیش بینی می شود 17 هزار و 500 تن خیار در نهاوند برداشت شود.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: شهرستان نهاوند با 350 هکتار سطح زیرکشت خیار، دارای بیشترین سطح زیر کشت خیار استان همدان است.

وی اظهار داشت: شهرستان نهاوند به عنوان قطب کشاورزی استان محسوب می شود که تولید کننده بیش از 20 نوع محصولات کشاورزی است و در 14 محصول رتبه اول تا سوم استان را دارد و در تولید گشنیز رتبه نخست کشور را دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند عنوان کرد: تولید سالانه 552 هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در نهاوند معادل 10 درصد کل تولیدات محصولات کشاورزی استان همدان است.

احد ظفری بیان داشت: امسال پيش‌بيني مي‌شود 17 هزار و 500 تن محصول خيار در نهاوند توليد شود كه حدود هزار و 400 نفر کشاورز به صورت مستقیم در زمينه برداشت اين محصول مشغول به كار شده‌اند.

ظفری ادامه داد: جهاد کشاورزی به منظور علمی تر شدن برنامه کشاورزی و تسهیل در روند اجرای طرح های کشاورزی تعدادی از کارها و امور را به بخش کشاورزی واگذار کرده است.

وی افزود: پنج شرکت فنی و مهندسی و مشاوره ای در نهاوند وجود دارد که هر شرکت متشکل از پنج نفر نیروی انسانی فارغ التحصیل بخش کشاورزی است و از محل اعتبارت دولتی امور زراعتی و تحقیقات و آموزش های مربوط به آن را بر عهده دارند.

دیدگاه شما